Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 30 april 2012

Hej kompis! Så stor du är , vilken sort kan du vara?

Storstädat

Så där ja!! Chili och basilika på sina hyllor. Ljuslyktor i taket. 
Efter en natt med illamående och magont så har jag sakta med säkert återhämtat mig. Fick dock boka av lift it passet. Skit också...Hade verkligen sett fram emot det! Maken jobbade så han tog hundarnas bajspromenad i morse så jag fick sova lite längre. Tog ändå itu med att städa altanen ORDENTLIGT. Det innebar skurat med såpa. Väggen, vägghyllorna, gamla soffan och grillen fick en rejäl genomgång med rotborsten. Och då jag höll på som mest...en STOR spindel på väggen! Jag kröp under gasolgrillen med kameran, och snäll som den var så poserade den villigt. Undrar vad det var för sorts spindel? Tyvärr får den inte plats i vår flock, den är full, så den får försöka finna en annan. Men bor man på Hammarö får man inte vara spindelrädd. Det måste vara det mest spindeltäta området ever. Ett nytt spindelnät varje morgon då man går in i carporten. Den gamla soffan, förresten. Den är verkligen gammal. Den köpte mamma och pappa på auktion då de gifte sig 1947. Då jag flyttade hemifrån fick den följa med mig. Den har stått i kök, på balkonger, i kollonistugan och nu på altanen.Då jag såptvättade den så kom ytterligare en färg fram. Denna gången är det blått som tittar fram. Min mamma gillade att måla...Inget för antikrundan, alltså...

2 kommentarer:

  1. Soffan har bott med dottern på norrstrand också!

    SvaraRadera
  2. Å, det visste jag inte! Var det där eller i stugan "nån" ristade in "KUK" på utdragsdelen?:)

    SvaraRadera