Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 9 april 2012

Våren är här...eller?

Meteorologerna varnade ju för värsta snöovädret under påskhelgen men resultatet kunde  t o m jag stå ut med! Några lappvantar under långfredans förmiddag som snabbt smälte bort, var allt. Maken som drog ut på cykelträning just innan "snöovädret" kunde i och för sig hålla sig för skratt. Kallt som f-n, kunde han meddela då han efter några timmar , stel som en pinne, dök upp. Men jag hävdar att det som inte dödar, härdar. Efter nån timme hade vi strålande solsken...
Själv har jag städat trädgården från vintertäckningen och se där...massor av grönt tittade fram!  Och då jag ändå var igång passade jag på att ställa i ordning altanen för sommarsäsongen! Vilken energi man får av solsken! Långpromenader med hundarna har också hunnits med och dessutom en rejäl pälsvård på båda två. Vår lilla finska lapphund Klinga fäller hår så jag befarar att hon snart blir en finsk nakenhund. Vår stora lappis fäller inte utan pälsen tjorvar istället ihop sig. Om man då inte kardar och kammar honom, tovar sig underullen och kan till slut bli som en enda hårkaka. Då är det rakning som gäller.
Full av energi, som sagt. Sugen på att träna, bokade jag ett pass på mitt träningsmecka, KMTI. Först skulle jag bara ta storvovven på en långpromenad. Tog på mig träningsskorna och så bar det iväg. Allt eftersom kände jag att en gammal skada i hälen började göra sig påmind. Det blev värre och värre för att, då jag kommit hem,  göra så ont att foten inte gick att stödja på! Bara att boka av passet. Suck. Smorde med Voltarensalva och hoppades att det skulle gå över. Skit heller. Har varit vaken i natt för att häleländet värkt så in i******! Och dessutom var det regn i luften då jag tittade ut i morse...
Har avreagerat mig på en gammal taggig nyponros. Klippte ner den till marken. Vila i frid.
Lungörten tittade fram

Altanmöblerna på plats

Nystädat i väntan på sommaren

Stackars liljan som stått inne i värmen i vinter...

Där fick du!!!

Efter bad med specialschampoo för avfällning:
lilla tussen -Klingas, stora tussen -Vaskis.
Klingas päls åkte ut i avloppet men Vaskis lossnade men fick borstas ut, suck...


2 kommentarer:

  1. Du kanske kan spinna garn av all päls...såg att spinnrocken var på plats redan.....

    Fin blogg du skaffat

    Kram på dej
    Catarina

    SvaraRadera
  2. Kul att du tittar in! Skulle vara kanonbra att ha nytta av den gamla spinnrocken men den kan bara vara klätterstöd åt sommarblommorna. Räddade den från soptippsdöden då maken rensade för många år sen. Det saknas nån viktig del..

    SvaraRadera