Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 16 april 2012

En fuskbibliotekarie undrar...

Ingår foträta skor och kläder i gråskala då man är utbildad bibliotekarie eller är det ett eget val, tro? Bara en stilla undran efter att ha besökt vårt fina biblioteket i Skoghall. Personalen är underbar, hjälpsamma på alla sätt MEN klädda som Broder Tuck hela bunten! Man blir på nåt sätt lite nedslagen av detta fenomen...På nästan alla bibliotek jag besökt har färgskalan och vadmalslooken varit den genomgående trenden. Går inte piffiga kläder och litteratur ihop? Eller är det till och med omoraliskt? Ungefär som en kvinnlig präst som predikar i läderkjol, nätstrumpor och stilettklackar? Eller en banktjänsteman med skägg, hästsvans och "Deathmetal" tatuerat på halsen? Eftersom jag fuskar som bibliotekarie kan jag fortfarande piffa upp mig med lite blingbling om halsen, tights i nån vågad nyans och klänning UTAN batikmönster.
Nej, fram för mer ytlighet inom biblioteksväsendet...Bara lyssna på den meningen, ha, ha!
Nya biblioteksuniformen?

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar