Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 21 mars 2013

Dagen D

Idag var första gången på väldigt länge som jag tränade utan att ha ont NÅNSTANS! Ja, jäklar, så gött! Och inte nog med det, jag hade världens flyt med bokningen av Popspinningen i morgon också. Passet ligger ju inte så bra för min del eftersom man helst skall boka klockan 16.00 eller i alla fall där omkring. Vid den tiden åker jag från jobbet, hämtar hundarna, lämnar av dem hemma för att åka på powerstepen som börjar 17.30. Det finns ingen lucka för att hinna boka. Jag kastade mig in på KMTI vid 17-tiden idag och bokade på deras dator. Fick reservplats, såklart. Men lycka! Första reserv!! För en stund sen pep det i mobilen, jag har fått en ordinarie plats! 

Som ni kanske kommer ihåg så satte jag frön i söndags. Då jag kom hem från jobbet idag hade de grott!
Och fuchsiaplantorna växer så det knakar. Vårkänslorna kom som ett brev på posten! Men de gick i och för sig över snabbt då jag kom ut på trappan och mötte Gubben Frost...


Kolla, små, små, små gröna blad!

Fina fuchsiaplantor!
Idag har jag skrivit ett meddelande till mig själv. Eller inte. Det kändes hur annorlunda som helst. Så här var det: Jag hade bokat en vikarie som heter samma som mig. Innan hon kom så kopierade jag elevlistor och schema åt henne och skrev då också ett meddelande till henne. Det började med; Hej Anja och avslutades med Ha det gött! MVH Anja. Om man inte visste bättre skulle man kunna tro att jag är narcissist... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar