Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 2 mars 2013

Det luktar Anjas bak på Abborrvägen, del 2

Tjoho, dagens andra blogginlägg! Här har frua fått nån knäpp och blivit huslig helt plötsligt. Hon har gått sta och bakat bullar, minsann. Både kanelbullar och vaniljbullar. De skall så snart de svalnat förpackas och tryckas in i frysen för att tas fram vid behov, dvs då det kommer besök. Inte då vi är sugna på nåt sött. Vi är söta så det räcker...i alla fall de lurviga 5.

 Inte varje dag som såna här ser
dagens ljus i vårt kök! Nu har jag bestämt mig för att bli en
riktig husmor. Hur länge det håller är en annan sak...

 En av de lurviga är jäkligt trött på matte just nu. Matte envisas med att sätta skämsbyxor på henne! Har ni hört så dumt? Lite blod på golvet är väl inte hela världen...

Lummi, löperskan med skämstrosan
Snart är det dags för Andra chansen på LLA. Jag skall väl bänka mig vid TV-n, antar jag. Inte för musikens skull, utan för att kanske få se ett svep över publiken och kanske känna igen nån. Lite har jag dragit på munnen åt alla föräldrar som varit där på genrep igår eller skall dit i kväll, då de skyller på sina barn. Ungefär som man säger att autografen är till barnen fast man egentligen är mest intresserad själv...Musiken är ju helt ointressant för mig. Jag bryr mig inte ett skit om vilken som vinner, allt är ju bara ett enda ståhej. Men i lilla Karlstad behövs det lite ståhej då och då. man är väl en sann patriot!
Jag och Gubben har bara sett första omgången, mest för att vi var nyfikna på hur Gina och Danny klarade av presentationen. De var okej, tyckte vi så därför har vi struntat att se resten. Men nu är jag ensam representant från familjen då Gubben just nu står upp till knäna i skidvalla i Sälen! Jag får helt enkelt lov att offra mig så han får ett referat då han har vaknat ur sitt skidvallekoma nån gång i morr´n eftermiddag.
EFTER mellon kommer så äntligen mitt favvoprogram, Mr Selfridge, och det kommer att bli MIN höjdpunkt på lördagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar