Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 3 mars 2013

Vilodag, nänä...

Här blev det en tidig morgon. Närmare bestämt 07.05 gol tuppen, eller rättare sagt Lummi som var väldigt kissnödig, så kissnödig att hon flåsade. Jag trodde först i min enfald att det var för att hon inte trivs i sin skämsbyxa, men sen fattade jag. ÄNTLIGEN, sa Lummi! Sen var det de andras tur och efter alla kissåbajsturer så var jag pigg. Efter den vanliga proceduren med mat till alla husdjur, började det stöka på övervåningen. Gubben, som kom hem sent i natt var på gång ner för trappan. Snart insåg jag varför; Vasaloppet började ju 08.00!
Själv är jag inte ett spår intresserad av sport på TV så efter frukost blev det en långpromenad med Vaski. Vädret har ju varit härligt idag! Det är så skönt att han börjar kunna gå ordentligt utan att halta alltför mycket. Det är på rätt väg.
Mitt ben däremot, är inte okej än. Det fick jag nyss erfara, då jag provade ett powersteppass. Det första sen  skadan. Nja, är summeringen. Jag får hårdköra TNS:en i kväll. I morgon blir det ett hederligt spinningpass, det har ju gått bra de sista gångerna.
Nu har vi äntligen fått mat i magen så nu väntar soffläge för att ladda för en ny arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar