Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 24 mars 2013

Ny vecka...igen

Då var det måndag igen. Hoppas inte såna överraskningar som vi fick förra veckan väntar runt hörnet...
De har nog gjort att vi många av oss funderat kring vad vi har och att vi skall vara rädda om varann. Mina tankar har allt som oftast denna helg kretsat kring min arbetskamrat och hennes familj.
Helgen har ju gett oss en föraning om våren och det har blivit ett antal vovvepromenader i solskenet. Lördagen var träningsfri och det kändes skönt i min kropp. Gubben och jag städade i en rasande fart på förmiddagen, vi orkade inte i går...
Efter tillräckligt mycket krångel av vår en bil, 9:3-an så är vi äntligen rörande överens att den skall säljas! Puh, efter att den krånglat hela vinter, startat ibland, ibland inte så är Gubben lika trött på den som jag. Dessutom är vi överens om vad vi skall skaffa i stället. Det skall bli en liten Lupo eller Peugeot. En liten behändig, billig bil som man nästan kan köra in i hallen med. Nu skall vi bara byta generator-den andra- i saaben och sen lämna in den på rengöring, sen är det ajöss! Gud, så skönt det skall bli! Den har ju nästan ruinerat oss. Redan förra våren var det nära, jag tvättade och dammsög den,  men då jag gjort i ordning hela bilen så ångrade sig Gubben...
Ja, ja, nu är det på riktigt i alla fall.
Denna vecka är ju påskvecka och därför lite kortare. Det jag ser mest fram emot är dock att få klippa mig! Nu har jag försökt spara ut håret för 100:de gången men får ge upp. Det gåååår inte! På onsdag faller det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar