Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 26 mars 2013

Teknikens under

Idag har jag baske mig laddat ner en smileyapp i mobilen! Det hör ju till det viktiga i vardagen...(här hade jag velat ha en blinkande gubbe, men till bloggen finner jag inga gubbar att lägga in). Nu har jag gått igenom massor av information i Blogger men inte har jag funnit var jag kan få tag på smileys, inte. FAN! Men ni som brukar få sms av mig kan bereda er på att få massor av roliga smileys HELA tiden, ha ha! Min Gubbe har just fått 7 st! Herregud, är jag 55 år, eller?

Som om det inte var nog med Gubbappen, jag har placerat om alla appar i mobilen också, så de jag använder mest är lättillgängliga. Jag känner mig som ett riktigt tekniksnille nu! 

Träningsfritt idag, benen är som stockar efter en intensiv träningsperiod. Jag får se om jag vilar i morgon också, har inte bestämt mig än. Ett corebollpass skulle inte vara fel i och för sig...Sen är det ju det där med min frisyr, eller "ickefrisyr" snarare. Det gick inte att spara ut håret den här gången heller. Jag får ge upp mina försök och boka en akutklipptid(blinkande gubbe) i morgon. 

Allt som stökade till sig igår vilket sånär gav mig tokspel, har jag idag fått ordning på och det redan på förmiddagen. Tänk, så bra det är med lite träning och vila emellanåt. Idag har jag varit i fas hela tiden, instruerat vikarier i lugn och ro, hunnit skoja med ungarna en stund och dessutom hunnit sitta ner och prata med mina arbetskamrater. 

Snart är det påsk men här kommer det inte att bli nån större förändring. Påskris och sånt krafs är inget för mig och Gubben. Jag köper ett gäng tulpaner och plockar fram de två hönorna som man har godis i, sen får det vara färdigpyntat. Man skall inte gå till överdrift...Kvasten står utanför dörren och kärring får jag vara själv. Får se om jag tar mig en tur...(jätteglad gubbe)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar