Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 25 mars 2013

Stressen och jag

Usch, såna dagar som idag vill jag inte ha alltför ofta. Jag har sprungit omkring som en skållad råtta för att få till det så bra som möjligt på jobbet, men jag är inte nöjd för fem öre. Om jag inte hade min gudabenådade praktikant så vete tusan hur det hade gått! Har inte tagit en minuts paus mer än lunch i en kvart sen var det full fart igen. Till slut kände jag att kroppen sa stopp, resultatet var huvudvärk och lätt tryck över bröstet. Som tur var hade jag bokat tidig spinning. Det är helt fantastiskt hur bra det är att träna då man är stressad och slut i hövve. Det tog inte mer än 5 minuter så hade jag lagt bort alla funderingar som for runt i skallen på mig. Utan träningen skulle jag inte kunna hålla på som jag gör. Även om saker och ting är otroligt roliga så finns det en gräns hur mycket man orkar.
Nä, nu skall jag sätta mig och titta på Djurakuten, det är min bästa avkoppling. Gubben är på sitt sista styrelsemöte i Svenska cykelförbundet. Han har också insett att man inte kan göra ALLT för då blir inget bra. Nu är han "bara" med i Skoghalls CK :s styrelse, nånstans måste han ju vara med och bestämma...Nu kan han börja koncentrera sig på träningen igen, den har blivit sorgligt eftersatt pga alla styrelseuppdrag. Han mår också bäst då han får träna, precis som jag, nu har vi börjat träna tillsammans igen och det är ju dubbelt så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar