Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 7 mars 2013

Mot nya härliga tider!

Tiden rusar snabbare och snabbare, verkar det som. Mot ljusare tider och det är helt underbart! Men vi är också mitt i en vårtermin som i slutändan blir till en gigantiskt flytt. Jag vet inte om jag är knäpp, men jag ser fram emot allt detta! Det händer saker hela tiden. Man planerar, funderar, spånar på ideér och ändrar sig hit och dit. Det kommer att bli hiskeligt jobbigt men ändå positivt då vi efter ett år står där med en helt ny(nåja) skola! Gud, så kul! Och bäst av allt, jag får göra det roligaste som finns, nämligen planera och kasta onödiga saker. Det där med onödigt är ju såklart relativt, men för mig är det enkelt. Om man inte använder det på ett år så behövs det inte. Om det inte är arkiverade papper. Då är det lie knepigare...Under sportlovsveckan flödade ideérna hej vilt vid fikat. Det började med skolsysters tvekan över att kasta sin gamla hjärt-och lungräddningsdocka...
Vi har nu en ny kompis på jobbet som visar sig lite här och där. Hjärt-och lungräddning på lite annorlunda vis...Folk hojtar och tar sig för bröstet, och tänk; Alla har fått igång hjärtverksamheten rejält och lungornas status märkts ju på skriken...



Vår kompis tog sig en fikastund med en köpp
kaffe och NWT...

I eftermiddags var jag på besök på Tullholmen för att kolla mina domäner. Jag guidades runt av en person som visade sig ha ungefär samma arbetsuppgifter som jag! Det visste jag inte fanns! Kul som attan.Nu har jag nån att diskutera och spåna med. Ge och få tips är guld värt.  Dessutom träffade jag idel kända ansikten där. En händelserik eftermiddag, helt klart! Jag antecknade och fotade för brinnande livet. Trots det så kom jag på mer saker som jag skulle frågat om, då jag kommit hem. Det får nog bli fler besök. 

Till hösten är vi här!
Mindre kul är att jag nog härjat för mycket igen. Inte tänkt på att jag är en tunn liten änglalik varelse med en fjärils lekamen....eller inte. Snarare har en kropp med armar och ben som sitter fast i gamla rostiga cykelkedjor istället för ordentliga kotor och rediga muskelfästen. Jag har ont som f-n i mina händer, ett resultat av allt kånkande och slitande i kartonger och plastsäckar. Ryggkotorna knakar olycksbådande vid minsta oförsiktiga rörelse. Inflammationen kom som ett brev på posten...eller snarare ett mejl. Ett brev tar mer tid på sig....  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar