Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 2 mars 2013

Veckan som gått

Nu sitter jag i godan ro och äter frukost, såhär på lördagsmorgonen. Försöker summera veckans händelser medan Syrran brummar och hävdar sin rätt att klappas NU!!
Gubben är i Sälen och vallar skidor till självplå...skidåkarna i morgondagens Vasalopp. Kommer hem i morgon bitti, så jag får försöka klara mig utan honom, tihi. Det har ju funkat de andra 10000 gångerna han varit bortrest så det skall nog gå bra nu också. 

Lördagsmorgon och frukost i lugn och ro, gött!




Kan vi få smaka? Schyssta då!!!!!!










Nästan en hel vecka har gått sen jag bloggade. Veckan har rusat förbi och jag har haft fullt upp både på jobbet och hemma. Låter som jag är värsta karriärskvinnan,  men faktum är att detta är vardagslivet, i alla fall för mig. 
Eftersom det varit sportlov för skolungarna så har vi som jobbar haft en vecka på oss att rensa och slänga massor av skräp inför flytten. Jäklar så mycket skit man finner. Jag har också flyttat hela vårt lager av förbrukningsmaterial till ett annat rum(puh) för att ha nuvarande rummet till skräpdepå innan skräpcontainern kommer 1 gång i veckan. Jag kommer INTE att beställa nämnvärt mycket material resten av tiden...Tar pennorna slut så får man väl låna av grannen, eller bryta en mitt i tu...
Och tänk vilken orgie i bokslängeri jag haft! Herregud, vissa böcker har aldrig öppnats sen de hamnade i hyllan. Inte en tår föll på min kind då Grottbjörnens folk åkte i containern, inte heller Exodus del 1 och 2 av Leon Uris. Lavar och mossa i skog och mark kommer nog inte heller att toppa lånelistan i biblioteket i framtiden så den fick följa med till den sista vilan. 
Sen har jag ju mitt vanliga jobb att sköta också. Precis som alla andra.
Och då det är skollov brukar jag också passa på att träna på lunchen. Det är görgött! Sen köper jag en sallad på Mollys, trilling är min favorit,varmrökt lax, räkor och kräftstjärtar, bulgur och massor av goda grönsaker! Sen en chilivinägrett på det.Fatta vilket gött liv!! Och sen tillbaka, jobba några timmar och sen är kvällen min. Eller min och min...några pälsbollar propsar ju på uppmärksamhet, åh, javisst ja, Gubben också...jag säger väl såhär då; Sen är kvällen VÅR! 
Jag har tränat varje dag utom onsdag, då jag hade en djävulsk träningsvärk! Evas lift it var boven i dramat! Min vad har bara gjort sig påmind en aning. Men bara jag inte slarvar med stretchen så sköter den sig. 
Här hade jag tänkt skriva ett långt inlägg om att Skrållan har slutat kissa bredvid lådan. I onsdags köpte jag nämligen en ny kattlåda utan huv och ny kattsand. Dessutom en gummimatta att ha under lådan i fall det skulle skita sig. Och det har det gjort...Då jag nyss kollade så fann jag en pöl, suck. Men det funkade i tre da´r i alla fall. Jag får nog följa min ursprungsplan, fast den kostar mer än en ny kisslåda och sand, typ 950:-. En utredning hos Hanna Klinkenberg, den enda beteendeexperten på husdjur i hela Sverige kostar så. Som tur är har hon sin klinik i Deje, så jag slipper resa över hela Sverige i alla fall. Vad gör man inte för sina godingar. De skall ju må bra! Och som tur är så mår fyra av fem bra. Vaskis skada verkar ha läkt och nu gäller det bara att han inte drar upp den igen. I går kväll var det nära. Då husse släppte ut vovvarna för kvällskiss så stod det ett rådjur mitt på tomten! Som tur är kan husse busvissla så det skär genom metall och det behövdes, för Vaski rusade efter och var sånär på väg att hoppa över staketet efter en smaskig rådjurssadel! Då kan jag lova att hans bröstmuskel hade rykt. 


En öppen toalåda skall få Skrållan att ha vidvinkel
så hon kan se om Syrran ligger i bakhåll, den andra
lådan kan hon välja om hon vill...Mattes plan
var nära att lyckas. Fortsättning följer...
Annars är jag pratsam och kelig som vanligt,
hälsar Skrållan.


















I torsdags var det dags för flocken Vallarjäntans att få finbesök av sin Förstamatte Inger. besöket började med att vi åkte och hämtade upp hela flocken. Först till Hussemor och Hussefar för Klingahämtning, sen till Tassarnas hunddagis där Vaski och Lummi stod på tur för hämtning. Synd bara att inte Malva var där den här dagen. Hon är ju också en Vallarjäntanslappis.
Inger fick också se Bullen och Percy, dagisets Albert och Herbert!

Gosegrisarna
Sen blev det en trevlig stund med fika och prat, prat och prat. Tror baske mig att Lummi kände igen sin Förstamatte, hon hoppade upp i knäet och lade sig tillrätta direkt!

Idag skall det bli några rejäla hundpromenader i det vackra vädret. Jag har sagt det förut, och jag säger det igen; Utan hundar skulle jag inte få luft och ljus mer än till och från bilen under vintern! Jag har dem att tacka för att jag mår så bra!! Tack, tack!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar