Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 12 augusti 2013

Jobba igen-gôtt mos

Första dagen på jobbet gick som en dans. Nattsömnen var däremot en tragedi. Lade mig jättetidigt för att vara fräsch som en nyponros på morgonen, vaknade 01.43....Genast började tankarna snurra om allt och inget. Planering på hög nivå mitt i natten. Somnande och vaknade om vartannat hela tiden, men trots allt var jag hyfsat pigg i morse. Har fått uppdraget att pimpa personalrum, ett konferensrum och expeditionen. Kul men bråttom som attan! Skall vara klart på onsdag då hela personalen dyker upp. Skall sy två gobelänger, en gardin framför ett ljusinsläpp och tre gardiner framför expeditionens glasvägg. Jag och E-L var på mitt tygmecka nummer 1, Tyghandlar´n. Köpte tyg för 1200:- men egentligen var priset 2400:- eftersom det var 50% rabatt på alla tyger. Sååå snygga tyger!!! En tur till Rusta hann vi också med eftersom vi ändå var i krokarna. Snygga ljusstakar och lite engångsartiklar hamnade i kassen. Men som sagt, liiite bråttom blir det att hinna. Morgondagen kommer att ägnas symmesömmen, helt och hållet. Måste först göra klart min sista kreation, en svart top, så jag slipper tänka på den. Bara fållen kvar så det är fort gjort.
Men hörni, vilket jäkla höstväder det blev i ett huj! Regnet skvalar och åskan mullrar mest hela tiden. Hundarna, som aldrig brytt sig om och dunder och brak har helt plötsligt börjat gnälla och gruffa. Särskilt Lummi, konstigt nog. Då åskan gick som värst under helgen, tittade hon storögt på mig, tog sen trappan i några snabba språng och så försvann hon in under sängen i gästrummet! En stund senare skulle jag stänga av strömbrytaren under skrivbordet i datarummet, böjde mig ner och hoppade samtidigt högt; Lummi låg under bordet och glodde storögt på mig!! Jag gillar INTE åska, sa blicken.
Men säkert blir vädret snart bättre. Det måste det bli så vi kan inviga vår nya, fina altan innan höstmörkret och kylan tar vid.
Opps, jag har tränat idag! Core boll, minsann och det gick hyfsat, inte helt okej men, men... Mitt baklår, ni vet. Gjorde lite rehab efteråt för att fjäska lite för låret...Vet inte om det hjälpte speciellt, gjorde mest ont. Nåja, snart skall jag ringa Pete, sjukgymnasten igen och börja stötvågsbehandlingen igen.
Nä, nu börjar Kompis Blund ha rena sandorgien i mina ögon. Får nog skippa min top....
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar