Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 15 augusti 2013

Torsdag, nästan slutet...på veckan, alltså! Vad trodde ni?

Ingen dålig fart på denna veckan! Det har gått i stuprus och idag for också min gubbe på tävling till Mora vilket skulle innebära rastning av Vaski och Lummi under lunch...Men det gick ju inte ihop med min arbetsdag helt enkelt. Idag var det nämligen lunch hemma hos vår rektor Anna, världens bästa rektor och då kan man ju inte sticka iväg och rasta hundar! Men som av en händelse så har jag VÄRLDENS BÄSTA svärföräldrar som ställer upp för oss, sönderstressade hundägare OCH son/sonhustru. VAD skulle vi göra utan dom? Herregud, vilka fantastiska människor! Det har jag säkert sagt förut, men det tål att sägas igen. Jag tycker verkligen synd om dom som har ett syrligt umgänge med sina svärisar, men det har inte jag och det är jag såååå himla tacksam för så det är inte klokt! Ibland tycker jag att de gör för mycket för oss, inte bara mig och min göbbe utan alla barnen. Skall aldrig svärisarna få en lugn stund? En balansgång såklart och det bästa sättet är väl att ha en bra kommunikation.
Vår Lummi är ju inte världens lugnaste vovve och jag var lite orolig att hon skulle spöka sig på prommen, och mycket riktigt så hade hon skällt och tokdragit i kopplet, en stund, sen gick det bra, sa svärmor. Suck....Vi jobbar på med Lummi....
Hur Vaski skött sig glömde jag att fråga....
Är gräsänka....igen. Det innebär egentligen ingenting, mer än att en person saknas i flocken. Men herreguuuud, sa hundarna, vad säger du, människa? DET BETYDER JU JÄTTEMYCKET!!!!! Husse is gone and we can´t find him! Det betyder, GNÄLL!!!!!! Matte skäms en aning...Husse skall tävla på lördag. Då säger väderprognosen; REGN OCH JÄTTEMYCKET BLÅST, men då uppmuntrade jag käre maken med att: Då kan det ju inte bli sämre! Visst är det bra, eller hur? Eller är hustrun en känslolös kärring utan empati för sin stackars make som strävar på i Moraskogarna fast regn och blåst gör allt för att stoppa hans framfart för en bra placering i tidernas viktigaste tävling...? Eller?
Ja ni kära vänner, nu är det EN dag kvar på denna arbetsvecka. Vad skall vi fylla den med? Finns det nåt kvar att göra? HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar