Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 17 augusti 2013

Språkpolisen har läxat upp mig! Hur skall jag gå vidare?

Ja, kära nån så det kan bli. Min lilla dagbok har blivit kritiserad för att vara grötig och helt omöjlig att läsa från början till slut. En språkpolis av guds nåde har minsann läxat upp mig! Anonym, till på köpet. Sånt som jag ogillar å det grövsta! Men, men...För att inte fler språkpoliser skall få ögonflimmer har jag ändrat inställningarna så de slipper hamna på min blogg! Bra, va? Eller inte...Fast jag vill ju gärna att hon ser mitt svar på hennes kommentar...Får se hur jag gör, kanske får inställningarna vara just nu. Det är på gott och ont man har sin blogg öppen. Förra gången jag stängde den var då en representant för Svenskarnas parti hade åsikter om MINA åsikter.Tänk att folk inte har nåt liv att leva. Då jag kollar nån ny blogg, det sker inte ofta, så går jag vidare då jag ser stavfel, syftningsfel eller helt enkelt inte gillar vad jag ser. Inte f-n skriver jag en kommentar om hur de skall göra för att just JAG skall få mer intresse av att följa bloggen! Jag bryr mig inte om okända människors åsikter, jo det gör jag väl, eftersom jag skriver om det just nu, men det är ändå oväsentligt eftersom det inte är dem jag skriver för.
Visst kan jag ta åt mig av kritik men då av människor som jag känner, inte nån anonym besserwisser som kan och vet allt! Det är ju JAG som vet allt, juh!
Nog om Mrs Språkpolis.
Bilder kommer här:
(Hoppas de ligger rätt så inte Mrs Språkpolis trillar av stolen)
Så var det sommar igen och vad är då att göra?
Jo, sätta sig i solstolen med ett glas vitt i högsta hugg, låta vovvarna
 ligga i skuggan och mysa!

Kolla bara min lilla Klinga som älskar då det blåser i pälsen.
 Pluttan!

Den ser ut som en amaryllis men ändå inte...
Blommar rikligt varje sommar! 

Här ligger voffsligan, mattes älsklingar!

2 kommentarer:

  1. Ha ha ja jag säger då det! Tur att inte jag fick den kommentaren igår! ;)Jag tycker din blogg är alldeles perfekt! Gillar dina iakttagelser o din humor! Oops jag menar och din humor! Ha en härlig söndag Anja! Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha du är väl för rolig, Petra! Nyss var jag på väg att stänga bloggen, tyckte inte det var roligt längre...Men så kollade jag kommentarfältet och såg att jag fått en kommentar(opps, upprepning). Var nästan lite rädd att hon var på hugget igen, men så var det du som fick mig att skratta åt alltihop!! Men jag skall ändå ändra inställningarna. Har fått knepiga kommentarer från vilt främmande människor för många gånger för att det skall kännas bekvämt.
    Kramis Anja

    SvaraRadera