Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 21 augusti 2013

Tiden rusar iväg

Hur skall man hinna allt man vill. Eller, rättare sagt, allt man faktiskt MÅSTE göra fast kanske inte ens vill....Man cyklar till jobbet vid halv 8, jobbar i sitt anletes svett, cyklar hem, där står två hundar och vill ut. Det är såklart prio 1. Går ut med voffs, var för sig, det är lugnast så. Omplaceringshundar har en förmåga att plocka fram sina dåliga sidor tillsammans, även om de sköter sig var för sig. Dessa prommisar tar ca 1 timme sammanlagt. Så kommer jag hem och ser mig omkring. Ja, just det, Klinga fäller sin päls. Suck... Borde dammsuga, tänk om det kommer nån och ser att vårt hem är lurvigt? Men jag hinner inte! Tittar ut, skit också, gräsmattan är jättelång. Hur snabbt kan den växa egentligen? 
Cykeln borde tvättas också, full av lera efter ett gyttjebad med Gubben som sadelridare(han GLÖMDE tvätta den efteråt...) Men inte just nu för nu måste jag hämta Klinga hos svärföräldrarna och sen har jag bokat ett träningspass 18.30. Hastar iväg för hundhämtning. 
Men kanske hinner jag nåt efter träningen...Nej, f-n, måste ju handla också, hundbajspåsarna och kattmaten är slut. Då tar det av min dyrbara kvällstid. Kanske hinner jag handla före träningen...Nää, skit heller, för precis då jag skall fara så upptäcker jag att NÅN varit i kattlådan och sen sprätt kattsand över hela golvet! Det måste skuras bort så inte hundarna slickar i sig det. Farligt för magen på dem. Där rök min inköpstid. 
Kör mitt träningspass, ett grispass förövrigt, sånt gillar jag, men mitt berömda baklår hindrar mig i vissa övningar. Lift mix intervall heter det. Skall nog prova några fler gånger...om jag hinner. 
Handlar i flygande fläng för att då jag kommer ut från ICA inse att det är mörkt ute! Där rök cykeltvätten. En sak mindre, alltså. Trots allt har jag hunnit fixa en gryta löksoppa till Gubben och mig. Gubben som förövrigt tränat med mtbgänget och inte dyker upp förrän vid 9-tiden.
Har i alla fall hunnit ta bort mitt slitna nagellack men ännu inte fått på nåt nytt. Nu är klockan 21.40 
Sitter ju och skriver just nu men har nog tänkt försöka få på lite nagellack innan läggdags. Får väl sätta mig vid TV-n en stund. Kan ju inte lägga mig med halvtorra naglar, skulle se ut det. Mönster efter kudden i möra! 
Men i möra, då ni! Då skall jag minsann dammsuga, klippa gräset, tvätta cykeln, vattna blommorna(såg att de hängde väldigt då jag rusade förbi dem på väg till bilen), tvätta alla träningskläder. Nä, vänta nu,  FÖRST skall jag borsta Klinga, SEN det där andra. För i möra är jag träningsfri och har all tid i världen. Ha ha ha ha!!! Gud, så rolig jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar