Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 4 augusti 2013

Snart färdigt!!!

Byggandet gick i rasande fart...
 Tänk så mycket man kan pressa in en söndag. Gubben har bara gjort EN sak, han. Byggt på altanen. Själv började jag med att softa. Läst i min sista semesterbok, vallat tre hundar, gjort mat till utmattad snickargubbe, sytt nytt kuddöverdrag till vardagsrummet och så som grädde på moset; Hälsat på en kär vän i hennes kolloparadis! Och tänk så fort tiden går då man har trevligt! Åh, vilken idyll, sen! Träffade också en f.d arbetskamrat som också passat på att ta en rundtur till alla paradis hennes sista semesterdag. Tyvärr mörkades trevnaden för mig av en gryende tandvärk som till slut tog gigantiska former. Men efter en dos krumelurpiller känns det bättre. Det blir att pingla Dr.Tandis.
Under tiden jag varit utflugen från hemmet hade det hänt saker på framsidan av huset. En färdig altan hade sett dagens ljus! Byggare Bob hade varit i farten ordentligt. Planerar nu för fullt hur jag skall möblera, vilka växter och hur många växter som jag skall köpa. Men först skall skärmväggen byggas. Växtvalet får växa(!) fram, men en sak har jag i alla fall klart och det är att endast nyttoväxter skall planteras. Uppstammade bärbuskar, örtkryddor etc. Jag skall ha ett bord under fönstret med min örtodling så jag bara kan sticka ut armen och klippa mig en näve örter. På sommaren, alltså.
På vintern skall vi ha en julgran där eller åtminstone en vacker ljusslinga som lyser upp den förhatliga årstiden. Kan kanske få stå nåt vintergrönt i en kruka...eller inte. Vi får se.
...och då jag kom hem efter mitt besök i Paradiset så
satt Skrållan på trappan och funderade på vart hennes
gigantiska kattlåda tagit vägen...
Ett kvällsbesök på pizzerian hanns också med. Gubben hade snickrat så han var halvdöd och behövde få i sig nåt riktigt fett och kolhydratrikt. Själv försökte jag så gott jag kunde peta i mig en sallad. Tandvärken var för stunden hyfsat dövad med droger, men varnade mig då och då för större utsvävningar...som att stöta ihop tänderna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar