Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 30 augusti 2013

Tjuvar i farten!!!

Suck....
Idag har jag  fått ihop livspusslet nåt alldeles enormt! Tog bilen till jobbet. Jaaaaa, jag veeet att jag igår var helt lyrisk över min bussresa, men idag ville jag verkligen hinna köra popspinningen kl 16.15 och det vore ju omöjligt om jag cyklar eller åker buss. Sen har jag ju skitont i; ja, vad tror ni? Mitt baklår, såklart. Konstigt nog kan jag köra spinning utan större problem, men däremot att cykla på "riktigt" gör dretont. Särskilt på morgonen.
Idag fick jag till det så himla bra och Petra gjorde min eftermiddag fullkomlig, som vanligt! Finns inget roligare än att köra popspinning med musik från 80-och 90-talet. Förutom då P.Gessle eller Gyllene Tider medverkar i repertoaren....Men för det mesta finns Madonna med och då är jag sååå himla nöjd. Idag var Madonna med.
Vogue, min favorit, alla kategorier. Lycka!




Vaski, den skyldige
Eftersom jag fick ihop livspusslet så himla bra idag, så hann jag handla på Willys också. Fyndade massor! Tex fläskfilé för 59.90 kg, kvisttomater 10.00 kg, paprika 14.90 kg.

Sen hämtade jag Klinga, for hem, packade upp maten, lade tomaterna långt in på bänken för att ingen hund skulle komma åt dem. Gick först ut med Vaski, en rejäl runda, kom tillbaka, bytte hund till Lummituss, en lika rejäl runda med disciplinövningar, till på köpet( hon var alldeles slut). Kom hem och då jag äntrade köket upptäckte nåt på golvet. Såg ut som en kvist...Men jag städade ju igår...
Kvisttomaterna var nu endast en kvist...



2 kommentarer:

  1. Så kul att du hann till popspinningen i fredags! Alltid lika kul att ha glägjespridare på passen o du är en sådan Anja! :) Jobbigt med dit baklår men tur att spinning fungerar ändå! Fina vovvisar ni har! Kram o ha en unerbar Söndag fina! Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Behöver verkligen lite uppmuntran efter min "stalkers" trakasserier. Skall försöka hinna till passet varje fredag nu, det fungerade ju i fredags!
      Har du sett att vår vita vovvis Lummi har ett underbett precis som din lilla Elsa? Fast Lummis är bulldogsliknande med hörntänderna på utsidan.Elsa ser bara näpen ut!
      Kramis Anja

      Radera