Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 27 augusti 2013

...Och kampen mot det lurviga hemmet fortsätter....

Djurrättsaktivister, gören er ej besvär ty jag har icke köpt djurpäls, endast gjort mig skyldig till innehav av tre fällande vovvar...och två katter...samtidigt...
Sisten ut var Lummi, som inte var ovillig till lite "egentid".
Klinga, nyss färdigborstad och Vaski, redan på bottenvåningen
och har börjat håra ner igen...
Vad har jag gjort i mitt förra liv för att straffas med denna pälsbomb? Eller mitt förra liv, förresten? Vete tusan om jag haft nåt? Kommer inte ihåg nåt i alla fall...Fast det kanske man inte gör? 
Svårt att veta och inte många kan svara på frågan heller, för den delen.
Det räcker väl med att jag gjort nåt skitdumt i DETTA livet, kanske? 
Fast å andra sidan så tar jag gärna denna oerhört lurviga tillvaro emellanåt då de lurviga ger så mycket annat också, såsom villkorslös kärlek, glädje och sällskap, hela tiden. Då är det väl inte hela världen att man behöver plocka fram snabeldraken lite oftare? Vad har man annars sin dammsugare till? Vem behöver dammsuga om inte dammråttorna(pälsråttorna) syns ordentligt? Fast man är ju ibland rädd att nån skall komma på besök INNAN man hunnit dammsuga ...Men då jag tänker efter så tror jag inte att min Gubbe har sån ångest över det...Kvinnofälla?

Nåja, nu är det som det är, men jag kan ändå inte sluta bli överraskad av att de fortfarande har NÅN päls kvar över huvud taget, efter allt mitt kammande och borstande. Finsk nakenhund, den nya rasen? Katterna fäller bara klädsamt mycket. Så där så man ser det på kläderna, men aldrig i borsten eller kammen...
Men vadådå? Folk kan undra om vi är kloka hur mycket som helst, för ett liv utan våra pälsbollar vore ett mycket fattigt liv, även om jag beklagade mig i början. Så vi kämpar på...pjutt, pjutt, pjutt...förlåt, jag fick päls i munnen..men snart har ALLA djuren fällt sin päls och då går vi in i vintertid......VAAAA? Vinter!!! Shit, det värsta som finns...åhhhhh, andas in, andas ut, andas in, andas ut....

Dagens skörd. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar