Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 2 augusti 2013

Mattes ångest

Och här kommer det ett inlägg till! Ingen hejd på mig nu. Kan ni förstå vilken härlig sommar vi har! Jag älskar värmen, även om jag inte kan sova p g a att svetten lackar. Skit samma, sova kan jag göra då jag blir gammal. Ni som följt min blogg inser säkert att jag är en känslig människa, tar åt mig för minsta lilla, vill ställa tillrätta och mår dåligt då andra mår dåligt...Nu är det så att vår Lummi som kom till oss i vintras, har börjat visa aggressivt beteende både hemma och på dagis. Hon reagerar på allt, både människor och djur. Så kan vi inte hade det och därför har vi, efter otroligt stort övervägande, bestämt att säga upp båda hundarna. Mitt hjärta blöder! Tassarnas hunddagis har gjort underverk för Vaski och jag hade inte i min vildaste fantasi trott att vi skulle hamna i denna situation, men nu är det tyvärr så. Lummi kan ju inte(får inte ens, enligt sv. kennelklubben)lämnas ensam och därför får Vaski vara hemma med henne . De kommer såklart inte att lida, husse kommer vid lunch och matte efter ca 5 timmar. Finns hundar som har det värre, men mitt hjärta blöder ändå.
Lummi måste ha experthjälp, det inser vi. Om inte....Hon kan komma att hugga nån om hon får chansen...och varför måste vi få vetskap om. Hon har ju tidigare varit en exemplarisk vovve, trots krångliga förhållanden. Nu är hon superstressad! Folk är rädda att gå förbi vår tomt p g a Lummi!
Och ändå är hon den goaste i världen då vi sätter oss i TV-soffan på kvällen...
Vad annars? Hm......Jo, igår fick jag nog! Min lugg var i vägen HELA tiden så jag for till min favoritfrisör Tina på " Glada saxen" och fick ordning på frisyren. Nu är jag nöjd!
Mitt tränande har blivit lite hur som helst på senaste tiden pga  min skada, men idag körde jag spinning så det brakade om pedalerna!
 Inte helt korrekt, sa baklåret...Men det var jävligt kul, sa huvudet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar