Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 8 oktober 2013

Datorn och jag - experten....

Min dator har ju varit gôrseg några veckor. Jag har ett gratisprogram som heter Uniblue som rensar undan lite skit ur den varje gång jag startar upp den. En morgon kom det upp en varningsruta att det fanns typ 4500 grejer som segade ner datorn, men detta kunde lätt avhjälpas om jag bara uppgraderade Uniblue för sisådär 298:-....Ingen stor summa, men jag har tidigare betalt för denna tjänst och inte märkte jag nån större skillnad då de rensade datorn, så jag sa upp den och behöll bara gratistjänsten.

De senaste dagarna har jag dock tvekat om jag ändå skulle....Datorn hängde sig hela tiden, det gick inte att scrolla och jag blev nästan stollig av otålighet. Så jag gick in och kollade hur jag skulle beställa det där attans programmet, men fick kalla fötter då det skulle betalas med VISA. Aldrig jag betalar med kort på nätet!!!
Jaha, det var det, tänkte jag. Jag får väl ha en trög dator då, inget att göra åt. Men idag blev jag helt stollig. Igen. Men så tänkte jag, det MÅSTE ju gå att rensa själv. Hur gjorde man förr, innan alla såna här rensprogram dök upp? Hm....

Kollade lite på måfå. Visste inte vad jag letade efter, liksom....Men så kom jag på! PAPPERSKORGEN!
Kanske bäst att kolla vad som finns i den...Och vad fann jag; Jo, 133 bilder och lite annat skit som jag tömde och voilá så var datorn snabb(nåja) igen! Tänk att så lite kan göra att jag känner mig som en dataexpert! Och dessutom har jag sparat 298:-. Det ni!

Gubben är på hockey ikväll. Ja, ni vet, då vuxna karlar i en rektangulär arena, halkar omkring på skridskor och håller krampaktigt i en klubba för att inte trilla, samtidigt som de jagar en liten, liten rund gummitrissa. Och får de inte tag i trissan blir de f-bannade och pucklar på varann och så får de sitta i skamvrån en stund och sen komma ut då de är snälla igen. Ehh, det känns som jag har beskrivit en dag på dagis...

Nåja, nu är han i alla fall på dagi... förlåt, hockey och jag sitter här och bloggar på en dator som är snabb. Hade tänkt gå upp i syrummet och sno ihop nån trasa, men det var förut det....INNAN jag grejade datorn. Jag snor nog ihop en trasa en annan dag. Det är ju flera da´r kvar på veckan....

Förresten så sydde jag ju gardiner i helgen. Jag är gôrnöjd med dem faktiskt. Sliskigt tyg att sy i, förvisso, men jag ger inte upp så lätt, inte! Nu sitter dom i TV-rumsfönstret och är snygga. Tycker jag. Sen passade jag på att tvätta och sätta upp dyrgardinerna i vardagsrummet också. De där som Syrran tycker om så mycket. Att sätta klorna i. Nu bytte jag sida på dem så hon kan klösa dem jämna, liksom...

I ljuset...

...i mörkret

Och såhär ser de ut i fönstret



Och igår var vi som vanligt på Johannas väckelsemöte. Nej, jag skojade, intervallspinning såklart! Benen var dock inte med mig, och inte halva ansiktet heller, för den delen. Hade nämligen varit till tandläkaren och fått två nya fyllningar. Var därmed bedövad ända upp till örat. Nu får jag hoppas att jag inte biter sönder plomberna nån mer gång för det svider rejält i plånboken. Och dessutom blir man väldigt trött i käkarna av att gapa så länge.

Nej, benen kändes som bly och jag fick inte igång kroppen på hela passet. På´t igen nästa måndag!
Men först skall det bli Lift it intervall med Stabbe i möra. Inte vågar jag hoppa över det passet nån mer gång. Då väntar ju värsta mördarträningsvärken direkt.Den har precis släppt sen förra onsda´n. Gubben kan däremot inte vara med i morgon, han skall på ett möte, så nästa onsdag...ha ha ha!!!!
 Gubbe lilla, du kommer ångra dig.

Förut låg Lummi på golvet och tittade på mig. Då upptäckte jag att nåt har hänt med vovven. Inte såg hon ut så förra veckan, eller? Hm....Får nog dra ner på maten....men hon är go!

....eller ligger hon bara konstigt?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar