Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 21 oktober 2013

Veckoslut...

Trögstart på dagen, för min del, alltså. Gubben var uppe tidigt för att hämta ännu ett lass ved tillsammans med en kompis. De hämtar veden i Torsby och klyver och lagrar den sen på en gård i Grava. Sen hämtar de så mycket som får plats på våra frimärkstomter allt eftersom.
Förra helgen gjorde jag ju i ordning carporten för att det skulle var färdigt inför denna helgens första lass med ved.

Första lasset av prima ved. Vi har ju ett lager på baksidan också, men
den veden är riktigt kass jämfört med denna. Den får vara reservved...
Eftersom min kropp har börjat krångla tog jag det lugnt och bokade endast ett corebollpass idag. Det gjorde jag rätt i, tror jag, för jag kände mig mjukare och inte alls så värkbruten efteråt. Men inte på långa vägar okej i kroppen. Men om jag tränar klokt och inte överanstränger min kropp så skall det nog ordna sig snart...

Jag har i kommit igång med min klänning som legat utklippt i syrummet. Har sytt överdelen, men så var det kissnödiga vovvar, och sen...och sen....och sen...Får fortsätta en annan dag. Men nu har jag i alla fall få mina sybehör som skall förgylla trasan.

Nu höll jag på att glömma!!!! Jag har kokat saft idag. Aroniasaft, minsann!

Återvann två rödtjutsflaskor till min Aroniasaft. 


Lummi har kommit ett steg längre i sin "inteätakattmatenfastdenstårframförnosenpåmigträning". Kolla bara:

Hon var jätteduktig och låg bara blickstilla och glodde på maten.
Ibland lät hon undslippa sig ett gnöl, men hon försökte inte ens krypa fram
som hon har gjort förut. Duktig tjej!



Nu är helgen snart till ända. Men jag ser bara fram emot att veckan skall gå fort, för på fredag är det lön, men det är inte det roligaste, faktiskt. Nej, ännu roligare är att jag skall ha tjejfest på lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar