Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 24 oktober 2013

Färdigskapat

Trots alla makters ovilja att låta mig skapa ifred så är jag nu färdig med alla lyktor och dessutom är trasan klar för att användas i morgon. Alla makter var i det här fallet HUNDARNA. Vaski, gnäll-och skällspiken och Lummi, härmapan. De försökte med alla medel att störa min koncentration så till den milda grad att jag en stund var på väg att ge upp.
Då Vaski gnäller, går det hål i huvudet nämligen. Eller det känns som det, såklart. Skulle väl vara helt obegripligt om han lyckades med att göra hål i hövve på en....PÅ RIKTIGT!

Nu gav jag inte upp, utan bet ihop och till slut gav han sig. Det skulle visa säg varför, då jag gick ner på bottenvåningen då jag var klar. Den stackar´n hade haft ont i magen och till slut bajsat inne!
Dumma matte, dumma matte, dumma matte!!! Dåliga samvetet gnager bara jag tittar på honom!
Att jag bara en stund tidigare hade rastat honom verkade inte ha hjälpt.Antagligen var magontet ett resultat av hans äppelätande. Han är vesslesnabb att ta fallfrukten fast jag försöker hålla koll på honom.

Nu har jag rastat honom tre gånger efter detta bajsintermezzo så nu hoppas jag att det blir en lugn natt. Jag är ju gräsänka igen, gubevars. Gubben jagar älg och jag håller såklart på älgen, som vanligt.

Tror inte att Gubben blir ledsen om han inte skjuter nån älg, han vill ju helst träffa sina jaktkamrater. HA HA HA HA!!! Var ni med på den?

Nä, nu tillbaka till mitt skapande. Här kommer bilderna:

Jag är jättenöjd! Tänk så man kan piffa upp trista dricksglas!

Klänningen, bak


Klänningen, fram


Som vanligt då man tar en bild på nåt som hänger på galge så ser det drettrist ut. Men tyget är jättefint i verkligheten. Tjockt, följsamt och aningen töjbart. Köpt hos Tina på Tyghandlar´n, såklart!
Skall nog ta en tur till henne nån dag framöver. Att kunna knåpa ihop nåt med sina egna händer, om än det enklaste mönster, är gött för själen. Och att då få möjligheten att kunna få förstklassiga tyger till bra priser är nåt jag uppskattar. Sen får man en god pratstund om väder och vind och lite tyg-och sy prat som bonus. Nä, det blir nog att åka dit med det snaraste, känner jag!

Har bestämt mig för att inte träna nåt i morgon heller. Skall handla och planera inför lördagens tjejfest i stället. Får ju inte vara helt nerkörd i kroppen då de kommer.

Till veckan är det höstlov. Då skall jag försöka hålla sparlåga i fyra dar. Idag blev jag också lovad extrahjälp av en av våra resurspersoner. Min resursperson  NR1 är ju på rehab under 4 veckor. Hon har verkligen lämnat ett stort tomrum efter sig då hon försvann! Men snart är hon tillbaka, som tur är.
Den femte dagen har jag bestämt att jag tar semester. Den här värkperioden får inte bli lång. Då faller allt jag har byggt upp under året. De 6-7 kilona jag tappat har gjort att jag fått en längre respit, det är jag helt säker på. Inte så stor belastning på bindväv och skelett, helt enkelt. Värken under fötterna är inte så överjävlig som förr, så visst spelar vikten roll. Nu skall jag hålla mig där jag är så kommer nog detta att ge med sig snabbare än förr. Hoppas jag...
Jag får spunk(!) av att inte få gå till gymet och träna nåt jobbigt och kul! Och träffa mina träningskompisar! Och alla goa instruktörer!

2 kommentarer:

  1. Att skapa är verkligen meditativt! Vad du är duktig! Vad snyggt det blev! Kul med tjejbesök i helgen! Kramar Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ja, det är verkligen gött för själen att få fixa till nåt, även om det är det allra enklaste.
      Ha en fin helg!
      Kramis Anja

      Radera