Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 22 oktober 2013

Mot helgen, jag längtar!

Då man vaknar av att regnet öser ner, så vill man gärna vända sig om och somna om. Men det går ju inte! Inte i morse heller. Jag hade en tid att passa; 7.30 vid Ilandaskolan där en vikarie i Idrott stod och väntade på instruktioner och nyckel. Tjena, så lätt det var att komma till Skåre i morse! 
Insåg att jag glömt min mobil hemma på laddning. Jävlar, mitt viktigaste arbetsredskap!!!
Regnet öste ner, Gubben har varit kass på att torka av rutan på insidan(fet som f-n...rutan alltså, inte Gubben) och dessutom är torkarbladen urkassa. För kännedom; Vi har bytt bil just nu eftersom min skall bytas olja på och verksta´n finns precis intill Gubbens jobb. 
I möra skall det göras. Och då skall Gubben få tillbaks sin dretbil. Jag har aldrig gillat 9:3-an. Värsta dyra bilen som dessutom bara krånglar. Har alltid gjort och kommer antagligen alltid att göra. Men min Gubbe är kär i den, så...Nu lyser en lampa i displayen...skit samma, snart får han tillbaks sin bil! HAHAHA!!! 
Idag har vi, Gubben och jag, kört ett nytt pass. Spinning intensiv för Jessica. Hon hör till KMTI:s hårdingar och jäklar vilket hårt och skitbra pass! Jag blir så himla lycklig då jag får nya upplevelser i träningsvärlden. Det kan inte finnas nåt bättre ställe att träna på. Nu är jag helt mosig i benen OCH dessutom så himla nöjd! I morgon kör jag lift it intervall för Stabbe. Gubben får skylla sig själv då han hoppar av pga packning inför älgjakt. 

Torsdag och fredag kommer att bli värsta utmaningen för mig. Jag skall försöka var tre personer samtidigt...Får se hur det går....Men hoppas att jag vaknat upp innan lördagen...för då kommer mina tjejkompisar på fest hos mig. Det är baske mig det jag sett fram emot hur länge som helst. För nu kommer den förhatliga hösten med regn och rusk, mörker och elände. 
Jag kämpar emot med näbbar och klor för att hålla ut till det ljusnar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar