Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 18 oktober 2013

WOW!!!

Jag är helt euforisk just nu, faktiskt! En bra dag på jobbet och sen en fortsättning som överträffade mina förväntningar till 100%!
Hade ju bokat Petras popspinning, men då jag klev upp på cykeln upptäckte jag en av de andra instruktörerna börja plocka med cd-skivorna. Hm....Mitt inre försökte omvandla mina tidigare förväntningar. Jag har svårt med såna överraskningar. Kanske ett autistiskt drag, vet inte så noga, men så är det. Om jag har har bokat nån speciell så har jag oerhört svårt med att ställa om till nåt annat. ja ja, tänkte jag, nu får det väl gå. Hon kan ju inte hjälpa att jag är som jag är. Mina tankar snurrade hur jag skulle stå ut i 45 minuter då jag förväntat mig popspinning. Men hej och hå, så fantastiskt jättekul var inte passet!!! Jag är just nu helt euforisk!!Kände mig inte ens trött då vi körde spinning till musiken till bl a Blues brothers, Flash Dance, Fame och mycket annat smått och gott från 80-talet!!! Jamen, jävlar, jag dör av lycka!!! Hon hade lagt in filmsnuttar med värsta filmklassikerna mellan cykelsträckorna, 

Jag var tvungen att sticka tidigare(hundarna, ni vet), typ 5 minuter, för att slippa duschfördröjningar, men var klar då de andra från passet kom in. Kommentarerna jag hörde var; Men gud, det här gillade jag! Ja, jag också, visst var det jättebra...och så fortsatte det. Så himla bra att vi gäster blir överraskade av sånt här ibland, för annars skulle vi kanske aldrig provade nån annan instruktör eller ett annat pass.
Jag har inte haft den här instruktören på mycket länge just för att jag inte tyckte hon hade nog mycket riv i sitt sätt att instruera. Jag behöver ju riktiga rivjärn för att prestera till fullo. Inga snällon göre sig besvär! Nu kommer jag att få ytterligare besvär för att få tiden att räcka till, men vad gör det, träning är det bästa jag vet!
Och ni andra, mina favoriter, och ni blir bara fler och fler, var inte oroliga, jag älskar er och era pass fortfarande, det kan ni skriva upp! 





2 kommentarer:

  1. Det blev lite hastigt en liten omflyttning bland Instruktörerna då Zumba Linda blev sjuk! Jag har själv vikat åt Marianne o kört hennes film Moviespinning med filmtema! Love it! Alla nöjda o glada! Annars har jag svårt att lämna mitt lilla skötebarn Pop-spinning på fredagarna! Kram o ha en härlig helg! /Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var ett jättebra komplement till popspinningen som ju också är mitt fredagsfavvopass! Härligt att bli glatt överraskad från att ha varit lite purken i början. Dessutom tycker jag att ni är fantastiskt uppfinningsrika då det gäller både ideér, teman och musik.val. man tröttnar aldrig på era pass.
      Skall försöka komma nästa fredag och hoppas då på popspinning!
      Kramisar Anja

      Radera