Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 3 november 2012

All helgona...INTE halloween!!!!

Vådan av att INTE ha köpt Halloweengodis är att man, då det ringer på dörren, sitter och trycker långt bort från fönstren. Jag är ju dessutom starkt emot detta spektakel. Var nyss med om att det ringde på, hundarna började skälla som stollar, och för en gång skull fick de hålla på. Som tur var kom min Gubbe hem samtidigt och kunde släppa in gästen, alltså ingen halloweengubbe. En fd granne som ville ha hjälp av Gubben och hundarna eftersom han kört på en katt och behövde finna den! 
Klinga och husse gav sig iväg tillsammans med fd.grannen och letade men fann ingen katt. Hoppas den bara blev omskakad och har sökt sig hem! 

Har fått blommor av Gubben! Inte bara jag uppskattade dem. Syrran har suttit en lång stund och sniffat. Den katten slutar aldrig att förvåna mig. 
Snart är potatisgratängen färdig och fläskfilén till Gubben och laxen till mig stekt. Jag hoppas att jag skall kunna njuta av maten utan kramp i magen...
Sen är det högtidsstund i TV-soffan; Så mycket bättre, bästa programmet ever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar