Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 14 november 2012

Träningens positiva egenskaper

Det finns inget bättre än att träna!! Jo, kanske att få en ny valp eller katt men efter det så... Värken i händerna och armbågarna har mildrats av genomblödningen. Jag vet ju att värken kommer tillbaka, så lätt går det inte att bli av med den, men avlastande träning gör underverk. Jag bokade därför intervallspinning igår för att slippa belastning mer än på hjärta/lungor. Och dessutom fick jag med mig Gubben, det var kul! Han är ju helt såld på MTB numera och därför tränar vi inte så ofta tillsammans. Det är synd, tycker jag, för det är så kul! Men ibland så följer han med och då är det extrakul. Som idag, då vi körde så det rök om pedalerna! Men det hade vi ju också vår alldeles förträffliga instruktör Lisa att tacka för. Det går inte att köra  järnet utan en duktig instruktör som pushar på.
Vaskiböbben skall också träna fast på ett lugnare sätt än matte och husse. Vi skall stretcha hans ben, framåt-bakåt-utåt. Framåt är ingen favorit, det märkte jag direkt, men resten går galant. Om 3 veckor skall han in till den förhatliga Solstaden på återbesök.
Nu hoppas vi att det går framåt efter så lång tid med ont i benet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar