Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 10 november 2012

En trött vecka för en trött tant...VA, TANT?

Sitter här med ett glas rött och försöker sammanfatta veckan som gått, eller snart har gått, om man är petnoga. Måndag-onsdag var helvetiska på jobbet. Fast ändå trivs jag. Hm, är jag månne bipolär, eller? Ja, inte vet jag, jag stormtrivs på jobbet, men är ibland(ofta) så trött att jag vill spy. men så är det kanske för alla? Det är antagligen orsaken till att det blir missar i kommunikationen. Men nu är det fredag...och jag har ännu inte kört ihjäl nån människa utan reflex. Och inte heller nåt rådjur...eller älg...eller katt...eller hjort. Det är bra. Kanske för att jag tar det lugnt på vägen. Jag har ju två rådjursliv på mitt samvete och jag tror att de sitter i sin himmel och har koll på mig. - Nej, är hon ute på vägen nu igen...sänder en varning till våra levande vänner på jorden! Tänker de.
 Sen är ju min käre Gubbe och lillvovven eftersökare på trafikskadat vilt i området. Jag har nu gjort mig känd som "kärringen på Abborrvägen" genom alla mina mejl och fb-inlägg  till kommunen om varningsskyltar...och lite annat smått och gott...Ja, nån måste ju axla det oket också.
Förra året var det varmkörning av bilar i området de fick mejl om. Jag fick aldrig svar...Före det var det lekparkens alla farliga leksaker...och placeringen av den. En planritning skickade jag också med. Hundbajstunnornas placeringar har jag också kritiserat, OCH märk väl, fått rätt på EN tunna! Yyeeeaaa!
Åh, jag får inte glömma då jag bad om en lyktstolpe vid vår lilla gångvägstump som är kolsvart(såklart) och  gropig med rötter som sticker upp ur asfalten. Svaret är helt fantastiskt; Vi hade en lyktstolpe där förr, men de hade bara sönder den så vi fick ta bort den! Vilka var då DE och NÄR hände det? Jo, tonåringar för 20 år sen....så därför kan vi inte få se var vi går år 2012.
Men Gud vad jag gnäller.Tänk så hemskt för föräldrarna till lilla Anna som blev bortrövad av en stollig 20-åring igår! Och skolan slog inte larm! Jisses, vad NÅN där har ångest just nu, och det hoppas jag, för nåt sånt får ju inte hända.
Men nu kom jag på ett gnäll till, men sen får det vara slut. Bilen startade inte imorse. Vilken bil? 9-3:an såklart. Skitbilen nr 1! Kunde inte komma försent eftersom jag hade fikabröd till mina fredagsvultna kollegor i bilen. Sånt gör ju inte livet lugnare. Men Gubben fixade till det som vanligt.
Igår kom han hem med en jättefin lampa att ha i vår trappavsats. Med LEDljus eller ström. Då fick jag en snilleblixt. Smideslampan på väggen i köket vågar jag aldrig ha levande ljus i. Kanske skall jag köpa en LED-ljusslinga till den? Så efter jobbet for jag in till Plantagen, skulle även köpa brasved, och fann en hel ställning med ljusslingor! Men Gud, så nöjd jag var! Kom hem och satt i batterierna. Vägglampan blev jättebra! Men så var det då lampan i hallen....Öppnade förpackningen och fick i batterierna. Fann en snygg vas att ha slingan i. Hm...men vilken färg är nu detta? LILA! Passade inte så bra till den nytapetserade brun/guld/silver/grå väggen bakom. Gör om gör rätt...i morgon.
Min Gubbe och vovvetjej har kommit in från stora skogen efter att ha kollat efter rådjur. Dessutom skulle Klinga prova sin nya fräsiga väst med GPS-ficka! Hon sträckte riktigt på sig, den mallgrodan! <3
Kolla skrattande vovven! 

Lolitas poseringsstudio....
Kan meddela att verksamheten inte
hann komma igång förrän den blev
nedlagd....



Den här blev jag riktigt nöjd med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar