Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 18 november 2012

Söndagsfunderingar

Efter många om och men så blev middagen färdig igår. I fortsättningen kommer jag att köpa färdigdelad kyckling. Det känns inte alls lika otäckt då delarna är mindre. Då kan jag låtsas att det är nåt helt annat, typ blöt wettexduk, hm...Jag är född med livlig fantasi. 

Ser ut som de ligger och sover...

Tacka vet jag grönsaker! De har inte lidit nämnvärt vid skördandet.
Laxen vet jag ju att den lever i förpackning om fyra stycken....Det sa de i
alla fall på ett TV-program jag såg. Det var en massa ungdomar som
skulle klara sig själva utan mamma och pappa...



Så var det då dags för "Så mycket bättre". Lördagens höjdpunkt. Fast igår lutade det åt "Så mycket sämre", tyckte både jag och Gubben. Men inte sämre än att tittandet blev så intensivt att jag inte märkte att garnet tog slut på min stickning! Sista nystanet. Slut på Coop. Det återstår att repa upp en bit så jag kan maska av. Och fransar kan jag glömma. 



Idag vaknade jag med ont i magen igen. Som kramp i vänster sida. Bokade av min reservplats på spinningen med åkte på pilatesen. Och tänk, värken mildrades! Igår då jag körde spinning så kom värken i slutet av passet då jag var riktigt slutkörd. Jag får försöka fundera ut vad det kommer sig av. 
För andra dagen i följd har jag tagit en lite längre promenad med Vaski. Han är salig då han får röra på sig! Haltar gör han fortfarande, men jag stannar och stretchar benet på honom ibland. Idag fick han dessutom spåra en godisgömma i en skogsdunge. Jäklar, så kul han tyckte det var! Och hemma blev det en stund i duschen...och hackkorv som belöning! Prisa Gud!!! Eller snarare matte...

Hmmm....här luktar det....frolic

Jag kan inte se mig mätt på julkaktusarna! Det sprutar ut nya knoppar och blommor hela tiden. Bara de inte blommar ihjäl sig. 

Julisarna....och på våren påskisarna.

Sist men inte minst; Dagens Syrran




Det finaste man har, har man på bordet!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar