Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 17 november 2012

Inte gravid...

Fick i veckan en kallelse till cellprovskontroll. Högst upp till vänster står med fet stil mitt födelsedatum, 580314. Sen kommer allmän information och efter det fem punkter under Observera. En av punkterna lyder: Om du är gravid eller nyförlöst, rådgör med din barnmorska om när provet skall tas. Eh.....Hur vanligt är det med nyförlösta 54-åringar? Såklart är detta ett standardformulär som endast födelsedatum, namn och tid skrivs in i. Men desto roligare blir det för varje gång man får det. Nästa gång är jag ju ÄNNU äldre och ännu mindre troligt gravid eller nyförlöst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar