Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 2 november 2012

Veckan...

Vilken skitvecka det varit!!! För mig, alltså. Dysterheten har legat som ett lock på mig. Regnet har strilat, dag som natt. Dessutom har jag haft skitont i magen sen i tisdags. Så fort jag ätit nåt så har jag fått kramp i magen. Dr Anja tror på magkatarr. Inte första gången i så fall...Men, då kanske jag kan gå ned de där sex kilona som jag skulle vilja. Nåt positivt i alla fall...eller inte. Nä, som friskvårdsmupp så VET jag att man inte skall gå ner i vikt genom att svälta. Nåja, idag känns det faktiskt bättre. Frukosten gick inte, men däremot lunchen. Våra gulliga tjejer i köket bjöd oss på currygryta och ris och då tänkte jag, det får bära eller brista. Jag åt VÄLDIGT sakta, dessutom tog jag lite ris, som INTE är min favorit, men lent för magen(hundarna får ju det då de är dåliga i magen). Currygrytan var rejält kryddad och JÄTTEGOD! Och  tänk, det gick bra! Ingen kramp. Men en tyngd i magen känns hela tiden. Trist. Jag hoppas på bättring under helgen. Då vill jag träna.Det bästa jag vet! Igår trotsade jag magen och åkte på powerstep för Frida. Det gick bra, men inte bättre. Jag såg i spegeln hur de andra studsade hur lätt som helst och jag...humptidump...men det var kul ändå.
Jag har ju glömt att berätta om förra helgen. Då var det dop för lille Neo. Det jag fångades av var två saker.
Prästen var en riktig goding! Han kom av sig och började fnittra! Sen skämtade han om att ingen kunde nån psalm utantill och sen till råga på allt hade han glömt stänga av sin mobil, så det gjorde han efter att dopakten börjat! Ha ha ha! Sånt gillar jag! Sen en annan sak, och nu känner jag mig RIKTIGT gammal, men jag tycker att då man skall fira en högtid så anstränger man sig att se riktigt bra ut. Tar på sig lite finare kläder. För att visa respekt. Tycker jag....Men lille Neo tog det med ro och det var ju det viktigaste. Gullego! Och Melvin, han var sååå gullig. Hade lite gelé i håret som en riktig charmör!
Nu är det fredag igen och jag trodde att jag skulle vara gräsänka, men så ringde Gubben och sa han skulle komma hem! Det är kul! Nu skall jag försöka fixa nåt gott på spisen...Vojne, vojne...
...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar