Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 24 november 2012

Lördag, och Gubben kommer hem!

Ja, nu har två da´r gått av min gräsänkehelg. Tror ni att jag ens har påbörjat allt jag skulle göra? HA HA HA!! Nä..jo, kanske lite, men skit samma. Jag softade hela kvällen igår. Grejade lite men satt mest vid datorn. Såg Skavlan och sen hade jag tänkt gå och lägga mig. Ja, jag var trött redan vid tio-tiden!! Men så zappade jag, jag ägde ju fjärren, och hamnade på BBC Entertainment, det gör jag alltid då jag är gräsis, och där började precis Little Britain! Världens knäppaste humorprogram! Jag satt i min ensamhet och gapskrattade! De är helt sjuka i huvudet! Om ni kan ratta in den kanalen så kolla, för guds skull!
Tröttheten gick över i ett nafs så sänggåendet fick vänta till bortåt halv tolv. Då stod hundarna vid trappan och tittade på mig. Blickarna sa; Matte, nu behöver vi lägga oss, kom nu!
Idag hade jag bokat zumba, men kände inte ett dugg för det. Bokade av. Vädret var fint i förmiddags så det fick bli hundpromenader istället. Så fick jag sms från Gubben att han kanske kommer hem redan ikväll! Kul överraskning!! Planerar för en god middag för två istället för bara mig.

Förra helgen hann jag inte till graven och tända ljus så idag tog jag uti med det. Kattmaten var slut så jag tänkte först åka till Arken zoo vid Bergviksrondellen för att köpa detta. Hade Klinga med mig för hennes socialtränings skull. Hon är ju fortfarande en liten fegis. Nå, jag åkte såklart över Knappstad, höll 90 utom där jag vet att älgar och rådjur har övergångsställen, där höll jag 80. Så blinkade jag vänster och lade mig i vänsterfil vid Bellevue och stannade för mötande. Då tutade nån och jag kollade åt sidan för att se om det var nån jag kände. Döm om min förvåning då jag får FINGRET av den bakomvarande bilisten!!!! Jag fattar fortfarande inte varför! Om han tyckte att jag körde långsamt så hade han ju bara kunnat köra om. Det fanns gott om tillfällen. Så idag är jag en erfarenhet rikare. Den hade jag i och för sig kunnat vara utan...Fast ändå inte, för efter intermezzot tänkte jag mig för INNAN jag svor och blev otålig på nån j-a klantig bilist, för jag vill verkligen inte bli en sån stolle som pekar finger åt medtrafikanterna då de gör nåt som jag inte gillar. Det är dessutom fegt. Jag önskade ju att jag kunnat följa efter och frågat honom vad han menade men det fanns ingen möjlighet till eftersom flera bilar kom efter "fingret". Ja ja, inget att hänga upp sig på. Jag går vidare i livet!

Jag och Klinga gjorde våra inköp, och for vidare åt Ruds kyrkogård. På motorvägen ringer mobilen. Efter visst rotande i väskan fann jag mobben. Det var Dottern. Shit, varför tänkte jag inte på att fråga henne om hon ville följa med till graven, tänkte jag, samtidigt som hon frågade vad jag gjorde. Ehhh, är på väg till kyrkogården...Åh, jag skulle vilja följa med, sa hon. Såklart hon fick! Körde av, utan att nån gav mig fingret faktiskt, och hämtade upp henne. Vi parkerade bilen och hann inte mer än ut då en annan bil parkerar bredvid. Ur kliver Dotterns faster och hennes man och lilla kusinen. Precis som förra gången vi var där. Jag tror baske mig att vi stod på samma parkeringsruta! Jag brukar ju alltid tända ett ljus eller lägga nåt fint på Dotterns kusins grav. Så slog det mig, vi har ju inget ljus till Dotterns farfar. Jag har nog inte riktigt fattat att han inte finns hos oss längre. Men till nästa helg får du ett ljus farfar Kjell, jag lovar!!!





3 kommentarer:

  1. Little Britain ....det måste man zappa efter ...Tack för tipset Kökshaggan

    SvaraRadera
  2. Kolla Youtube om du inte har BBC Entertainment. Där finns massor av klipp. BBC E ingår i basutbudet i Telias box. Där visar de även guldkorn som "Allo, allo" emliga armén.
    Kram
    Biblotanten

    SvaraRadera