Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 2 december 2012

Ändrade planer

Idag får min motion bli en hundpromenad. Hade tänkt mig powerstep men tji fick jag. Mitt hatobjekt nummer 1, 9:3-an startar såklart inte och Gubben jobbar så han fick ta 9:5-an, som ALLTID startar. Nu har vi skrämt liv i batteriet med laddaren för sista gången, verkar det som. För att ytterligare spä på min inställning till denna skitbil, så är det hur svårt som helst att få tag på ett nytt batteri till den. På Wafab har vi inte ens kollat, för där kostar ett batteri en förmögenhet, över 2000:-!! Så mycket lägger vi inte ut på denna dretbil, för rätt som det är går nåt annat sönder, såsom en glödlampa till framljuset, kostar sisådär 800:- med arbete inräknat. Den går nämligen inte att sätta i själv. Eller varför inte genomblåsning av partikelfilter(som inte skall behövas,enligt fackmän) för 1500:- Arbetet tar 1 minut.Om man inte gör det kommer man ingenstans eftersom automatväxeln inte funkar. Detta har vi råkat ut för två gånger. Fuck fackmännen!
Nåja, om jag GÅR in till KMTI så kan jag få mig ett ordentligt träningspass...eller inte, känns det som. Vädret är härligt för en riktig skogslångis med Klingeling. Vaski haltar ju fortfarande och skall bara gå kortisar. Dock flera gånger om da´n. Så får det bli.
Sätter nog en matbröddeg också. Jag kommer nog att kunna fylla denna dagen med aktiviteter. Som nu till exempel, Syrran ligger bredvid och brummar JÄTTEHÖGT för att jag skall klia henne mellan öronen, och på kinden, på magen, ryggen, svansen....överallt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar