Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 8 december 2012

Syrran, matte och tekniken

Jag brukar för det mesta sätta på min laptop direkt jag kommer hem. Sen får den stå på ifall jag får lust att sätta mig en stund och blogga, till exempel. Eftersom den står på köksbordet är den lättåtkomlig då skrivlusten infinner sig. Nu har det visat sig att jag fått en konkurrent om datorn. Syrran! För några dar sen då jag var i tvättstugan hördes ett envetet plingande. Det tog en stund innan jag fattade vad det var. Vi har ju ett antal tekniska prylar som ger ifrån sig allehanda ljud. Jag gick ut i köket, och som jag misstänkt stod Syrran med framtassarna på tangenterna! Inte första gången, men den här gången hade hon verkligen lyckats! Datorn slutade inte plinga fast jag lyfte bort henne, och det ena felmeddelandet efter det andra kom upp på skärmen! Jag försökte stänga av den men icke, helt omöjligt på det vanliga sättet. Det fick bli ctrl- alt-delete. Datorn hade fått nog, sa upp sig, helt enkelt!
Dagen därpå provade jag att sätta på datorn och jodå, den startade snällt, men det värsta felmeddelandet kom upp direkt! En anmaning att söka igenom hela datorn eftersom något skumt hade hänt med den. Nu stod det inte riktigt så, hade i och för sig varit kul, men jag klickade i alla fall på OK och så tog det ca 20 minuter innan allt var klart. Nu är den i alla fall okej, min gamla trotjänare, den har varit med i många år, även  i vått och torrt(hm) och hänger trots det fortfarande med. Men efter den sista "Syrranattacken" så är den sliten.
Känner att jag snart har gjort mitt sista blogginlägg på den men än hänger den i. Som ni ser har jag grejat lite med layouten på bloggen. Det var inte det lättaste för en datanovis som mig, men det lyckades till sist i alla fall. Några svordomar senare har jag lyckats flytta om några gadgetar( jag, ni märker vilka ord jag svänger mig med) och gjort om min blogginformation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar