Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

torsdag 13 december 2012

Hjärtflimmer

Igår, på lillörda´n firade Gubben och jag helg eftersom han skulle vara bortrest från torsdag till söndag. Medan brasan sprakade delade vi på en flaska gott rödvin. Mysigt.
På väg till jobbet i morse fick jag betala detta med en hjärtfrekvens som hotade spränga bröstet på mig.
Poliskontroll!! Magen drog ihop sig och hjärtat slog volter. Så började tankarna; När drack jag sista glaset? VARFÖR drack jag det sista glaset? Poliskonstapeln gick fram mot min bil(svälj), jag fick ner rutan(utan att prova alla knapparna på panelen), höll krampaktigt plånboken i näven och var beredd med körkortet. Han hälsade artig, frågade hur jag mådde. Bra, sa jag(jag ljög), själv då, kontrade jag käckt. Så förklarade han att det var nykterhets(svälj) och körkortskontroll. Han kollade också om jag hade linser(det har aldrig hänt förut) med en lång Dart Vaderstav. Jodå, du har linser, sa han. Ja, annars hade jag inte hittat bilen i morse, skojade jag käckt. Så kom då den förhatliga alkomätaren fram. Jag klarade att blåsa hela pipet ut( inte dra IN som jag gjort en annan gång, helväck i hövve). Så tittade polisen med rynkade ögonbryn på mätaren, skakade på den, och nu skakade min vänsterfot på kopplingspedalen så jag var tvungen att lägga handen på det. Jaha, det är alltså såhär mätaren uppför sig då det blir positivt, konstaterade jag. Jaha, hur skall jag ta mig till jobbet nu då? Och vad blir böterna? Och får jag behålla körkortet? Åh, herregud, så skämmigt att berätta på jobbet!!! Allt detta och mer därtill for igenom mitt huvud under denna millisekund innan han sa; -Den kan bete sig så här då det är kallt. Kör fram en bit så får du blåsa en gång till. Nu hade jag bestämt mig för att det var kört, så därför hade benet lugnat sig och jag kunde köra de få metrarna fram till där polisen hade ställt sig. Så blåste jag igen....det tog JÄTTELÅNG tid och så visade sig NEG på displayen!!! Kolla, sa han, det var ju bra, ha en fortsatt bra dag!!! HA EN BRA DAG???? Det var ju som att ha vunnit högsta vinsten!
Jag lade in 1:an och var på väg rakt ut framför en långtradare....





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar