Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 9 december 2012

Att planera är svårt...

Fick sovmorgon idag med! Men efter gårdagens sovorgie var jag pigg redan vid halv nio. Upp och gjorde frukost, satte på datorn...och blev sen sittandes vid den i flera timmar. Det började med att jag ville greja om lite i Husetbusbloggen. Mina husdjurs blogg, alltså. Den har blivit väldigt eftersatt. Då jag startade den var det min dotter som hjälpte (gjorde nästan hela jobbet) mig. Sen har jag i princip endast bytt färg och mall då och då. Men idag tog jag tag i det. Det höll på att få överstyr flera gånger kan jag villigt erkänna. Jag blev lite väl modig och ändrade till höger och vänster men då jag såg resultatet, som var katastrof, tog det en låååång stund innan jag klurade ut hur jag skulle rätta till det. Men nu är jag klar och jag är riktigt nöjd med mitt jobb. 

Sen har jag hunnit gå långpromenader med båda hundarna, var för sig. Vädret var härligt idag också, så Vaski fick en halvtimme, med avbrott för två stretchar av onda benet, och Klinga över en timme. Så matte var alltså ute i solskenet i över en och en halv timme. Det behöver jag. Blir helt overkligt trött om jag inte får ljus under den mörka årstiden. 
Så hade jag bokat powerstep idag. Riktigt kul och jobbigt pass. Det vet jag, för jag har kört det i flera år och med nån av mina favoritinstruktörer så är det den bästa träningen. Laddade med mat i god tid, packade väskan, hade god tid på mig så jag började greja med lite av varje, och så stack tiden iväg och när jag kom till Skoghall och klockan på instrumentbrädan slog 15.59 insåg jag;  Jag kommer aldrig att hinna! Körde undan och ringde och avbokade. Hur är jag funtad egentligen? Det verkar som jag måste ha kalendern fullspäckad för att kunna planera. Men skall jag behöva stressa för att kunna träna? Verkar inte speciellt sunt... Nåja, i morgon är det måndag och agendan är full. Då har jag bokat intervallspinning, både för mig och Gubben. Får se om det går bättre då....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar