Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 15 december 2012

Gräsänka, andra dagen

Ja, då är det dags för dagens händelser...vänta, skall lägga in en vedklamp i kaminen....
Sådär ja, nu är jag tillbaka! Få se, var var jag nu? Jo, i morse gick min sovmorgon å skogen. Vaski började gnälla vid kvart över 8 redan. Och gnäller han så är det bråttom! Han bajsar ju ca 100 ggr(överdriver något) om da´n numera då han äter smärtstillande. Sen har ju hans kastrering tagit ut sin rätt vid 8 1/2 års ålder. Då han är kissnödig är det BRÅTTOM! Det är den enda komplikationen vid kastrering.
Nåja, jag skall inte gnälla, jag fick ju sova en timme längre än vanligt. Dessutom finns inget goare än då hundarna och katterna kommer och säger godmorgon! Fatta vad gött! De är glada bara av att jag är vaken!!
Och att jag går ut med dem....och sen ger dem mat....sen går de och lägger sig igen. Och jag är klarvaken.
Men vad gör det? Inte ett dugg. Jag har verkligen vilat, fast i vaket tillstånd....
Snön har fallit i natt, vad var då naturligare än att gå ut och köra första träningspasset. Kramsnö! Behövde inte boka nån träning på KMTI idag. Tog en rövare och lät hundarna var ute med mig. Ja, Klinga är ju inga problem men Vaski får ju inte springa och härja. Men vad f-n, tänkte jag. Han är ju Lapphund och älskar snö! Jag stretchade och masserade bröstmuskeln på honom innan och så på med värmedräkten! Gissa om en viss Lapphund var glad! Har ätit massor med snö, spydde därför på trappan....

Yiiiiiha, kom igen Klinga! Nä, vet du vad Vaski, det är ju kallt och
blött! 

Hade tänkt fara till Stora Staden idag för julklappsinköp, men ställde in. Vart var vägen? Bara vitt otäckt, luddigt, kallt överallt. Nä, det fick räcka med Skoghall. Och kan ni tänka er? Fick tag på två julisar till de små på ICA. De skall såklart få nåt mer men jag kunde inte motstå dessa gulliga nallar! Jag skulle vilja ha dem själv! Just nu sitter de i vår hylla i TV-rummet och ser alldeles underbara ut!

Visst är vi gulliga!

Jo, en sak till. Jag är ju gräsänka, som ni kanske minns. Det betyder att jag kan göra vad jag vill...och se ut som jag vill. Idag har jag därför gått omkring i min makes förträffliga underställskalsonger. Helt perfekt! Bara att dra på sig täckbyxorna( så osexigt) och gå ut och skotta eller rasta vovvar. Jag kommer dock INTE att lägga in nån bild....
Tjena matte!
Då jag kom hem från min inköpsrunda satt de tre musketörerna i hallen och väntade på mig. Den fjärde passade på att ladda batterierna i en av våra garderober.
Nu har matte fått mat i magen och skall sätta sig i brasvärmen för en stund med den utmärkta boken " Miss Peregrines hem för besynnerliga barn". Är inne på slutklämmen av den(somnade igår) och är oerhört nyfiken på slutet. Sen blir det "Så mycket bättre" på TV även om jag är lite besviken på denna omgång. De har inte riktigt uppfyllt mina förväntningar. Men hur skulle de veta vad jag förväntade mig?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar