Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 7 december 2012

Glömsk och förvirrad i en och samma förpackning

Hela veckan har gått i stuprus och träningen har blivit eftersatt, tyvärr. Två spinningpass har det bara blivit varav det sista blev skit eftersom jag i min förvirring glömde spinningskorna. Jag fick köra i aerobicsskor och gissa om det gjorde ont i fötterna?!? Skit också, eftersom passet var jättebra. Som vanligt, då det är Petra som är instruktör. Jag var faktiskt på väg att gå och avboka då jag såg min tavla, men så var jag samtidigt så sugen på att spinna, så jag chansade. Men det där riktiga "jävlaranammat" ville inte infinna sig idag. Det gjorde för ont i fötterna. Det första spinningpasset körde jag och Gubben i tisdags eftersom måndagens intervallpass frös inne av tidsbrist. Då upptäckte jag att på tisdagen körde Jeff ett pass 18.15. Han är så jäkla bra! Skitbra pass! Så bokade vi powerstep på torsdag, det fick vi boka av...av tidsbrist, igen.

Nu är det helg igen. Välbehövligt. Nu är det brasa i kaminen, alla värmeljus är tända, maten är uppäten och snart infaller paltkoma. Min Gubbe jobbar hela helgen, så det blir en tidig nattis, om jag får gissa. Mina arbetskamrater minglar ikväll, hoppas de får kul! Själv orkar jag inte ladda om till sånt galej då fredagen kommer. Det har jag inte gjort på många år, faktiskt inte sen jag var i 30-årsåldern. Undrar om jag är född gammal? Jag är nog född i en något annorlunda form...Den formen får ni som känner mig bestämma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar