Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 29 december 2012

Starkare sömngrus, tack!

Är det så här det är att vara pensionär? Har vaknat före alarmet varje morgon! Tvingar mig att somna om, men det är inte det lättaste. Då jag börjar röra på mig kommer Syrran som ett skott och börjar gosa med sin matte. Hon kråmar sig, gnuggar nos, tuggar, och trampar till en bra plats att ligga på, uppe på mig. Då har jag vaknat ÄNNU mer. Jaha, tänker kanske ni, men släng ner henne på golvet då, och somna om. Men det kan jag ju väl inte göra, hon är ju snäll mot mig juh! 
Ja, så ligger jag där och tankarna far omkring i mitt huvud. Gubben min sover sött, snarkar ibland, men vad gör det. Jag sover ju inte ändå. Om jag känner att jag börjar bli trött så puttar jag lite på honom så slutar han. Min Gubbe dä!
Visst är det konstigt att alla bekymmer man har alltid kommer då man vaknar på natten. Eller är det så att man vaknar av att man har bekymmer? 
Eller skapar man bekymmer då man vaknar om natten? Artister säger ju att de vaknar och har låtar i huvudet. Man kanske är som mest kreativ om natten? Nu är jag ingen artist så jag skulle väldigt gärna vilja sova HELA natten ända fram till...8.30 eller så. Våra vovvar är morgontrötta och vill också sova på morgonen. Så snälla John Blund, om du läser detta( du kanske redan stuckit ut på din "kastasömngrusrunda)så ge mig det starkaste sömngruset i fortsättningen! 
Gick som en zombie i morse, satt på kaffe, rastade vovven, satt vid datorn och läste nättidningen. Bäst jag kollar när mitt pass, som jag bokade igår, börjar. Klockan var kvart över tio. Loggade in....bodysculpt..hm...10.45!!!!!!! Men nu hinner jag ju inte!!! Fick boka av...som jag gjort de senaste, hm... 2 veckorna. Det är inte klokt! Jag känner mig som en humptydympty faktiskt! 
Jag satte mig vid datorn. Finns det nåt mer kroppsfientligt än en dator? Satt hela da´n i stort sett. Fick feber efter halva tiden och började frysa. Trodde jag skulle få en riktig förkylning eller nåt, men fram på eftermiddagen blev det bättre. Upp och nedvända världen! 
I morgon har jag bokat lift it. Skall kolla tiden noga för nu får det vara nog! Gammelvovv halta värre än nånsin så där får jag ingen motion på ett bra tag. Nä, nu så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar