Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 16 december 2012

Ordningen återställd

Nu är jag nytränad, kört ett lift it pass, och Gubben är hemma. Allt är med andra ord som det ska. Har även hunnit designa en ny tunika. Den skall jag göra klar inför skolavslutningen på torsdag kväll. Sen skall det bli skönt med jullov! Sista veckan innan jul. Fattar inte att det är julafton om en vecka. Tänk, då man var liten, vilken förväntan man hade! Det första var att se på julaftonens morgonprogram på TV. Kommer ihåg att Grodan Boll var en favorit. Klockan nio på julaftonsmorgonen. Sen var det en JÄTTELÅNG vänta till Kalle Anka. Därefter var det julklappsutdelning. Jag var inte bortskämd med många julklappar. Mina föräldrar hade det inte så fett men gjorde så gott de kunde för att jag skulle få lite guldkant. Men det var faktiskt inte så viktigt för mig med julklappar, utan just VÄNTAN på allt! Och Kalle Anka! En jul blev det strömavbrott och jag bröt ihop direkt. Var helt förtvivlad. Tjatade på mamma att hon skulle ringa till...ja, vem som helst för att de skulle fixa att Kalle kunde visas klockan 15.00! Och vet ni, det fixade "dom". Faktiskt utan att mamma hade behövt ringa...
Undrar om dagens barn bryr sig om annat än att få massor med julklappar? Inte vet jag, men jag hoppas att det finns nån liten glytt som inte girigt räknar klapparna under granen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar