Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

måndag 10 december 2012

Ordningen återställd!

Sådär ja! Nu är jag och Gubben helt utpumpade efter intervallspinning i 75 minuter. Gött! Och idag var det inga som helst problem att hinna hämta hundar på två ställen, åka hem, ge dem och katterna mat, packa om väskan från igår. Vis av mitt misstag i fredags då jag tog fel skor, kollade jag noga vad som fanns i väskan och se där, inga rena trosor fanns nedstoppade! Det är det värsta man kan råka ut för! Hur gör man? Man står där nyduschad och inser faktum, inga rena trosor. Tar man på sig jeansen utan trosor under(och hoppas på att ingen ser då man klär på sig) och står ut med att det känns som byxorna är gjorda av kartong, eller tar man på sig sina svettiga trosor(iiiiiihhhhh)? Valet är som pest eller kolera, och man hoppas på att man inte hastigt faller avsvimmad ner och hamnar på sjukhus för att inse då man vaknar att man har sjukhuskläder på sig. Nån har därmed tagit sig en ordentlig funderare på vad detta är för människa som går omkring utan trosor/går omkring i stinkande svettiga trosor.
I vilket fall som helst hade vi gott om tid då vi kom till träningsmeckat. Taggade till tusen! Och gud så skönt det var att röra ordentligt på sig då man har slarvat i flera da´r. Dessutom värsta bra instruktören som inte gav oss en chans att maska. Så skall det va!
Efter mat i magen och nyheter på TV så är det dags för sängen och den goda boken "Miss Peregrines hem för besynnerliga barn". Egentligen en tonårsbok, men vänder sig då till de mycket läsvana ungdomarna. Precis som tex Boktjuven, Cirkeln eller Eld är den ett mycket bättre val än till exempel nån Liza Marklund deckare...
Så nu säger jag nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar