Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 14 december 2012

Landa...

Men hallå? Är det fredag? Redan!?! I alla fall så är jag gräsänka igen. Har tänkt att bara chilla med mina älsklingsdjur. Denna vecka har varit upp och ner och nu är jag helt slut. Men herregud, jag är inte ensam om det! Då man jobbar på en skola så är hela personalen helt slutkörd vid varje terminsslut! Då gäller det att man har det lugnt då man stänger dörren till jobbet. Så är det ju inte alltid...
Jag har mycket att tänka på just nu och då är det bra att min käre Gubbe inte är hemma. Då får jag den tid jag behöver för att landa. Gubben är och jagar älg igen. Han skjuter inte så mycket, det är inte viktigt, säger han. Det är väl att träffa sina jaktkamrater...nä, jäklar så dumt det där blev, ha, ha! I vilket fall som helst så är han på älgjakt! Och jag hejar på älgarna!! Det vet han.
Träning har det inte blivit speciellt mycket denna vecka. Det är skit för jag vet att jag mår bra av det. Men då mörkret sänker sig kan jag inte ladda om ...Skit också, jag är född i fel land! Jag skulle bo i ett varmt land...men då blir det väl värmebölja eller översvämning i stället. Nej, jag får nog streta på där jag har haft oturen att födas. Men nu har jag gnällt tillräckligt! Vi har det så bra i Sverige...så länge vi inte hamnar mellan paragraferna...men annars så flyter det på. Nä, nu skall det bli en myskväll med vovvar och kissar! En kisse ligger redan i korgen närmast kaminen, den andra sitter på tur. Vovvarna sover. Nu är det helg....zzzzz

2 kommentarer:

  1. Jaaaaaa....dä ä dä Kära Anja♥ Tvättstôga städ....disk avklarat...Duschen likaså...nu kaffe å sôffa.....Ha dä gôtt ...ônsker ja mä hadde kamin

    Kraaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmmmmmm

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du tittar in och även gör en kommentar! Som du kanske såg så fick jag en olustig kommentar från en helt okänd "partimedlem" i ett parti jag inte ens vågar skriva namnet på...Kändes inte bra alls. Men då DU kommenterar blir jag glad!! Mys på nu! Det kan man göra utan kamin också! Det kunde jag före kaminen och det gick jättebra. Massor med levande ljus så tindrar man som en julgran!!
    Kramisar

    SvaraRadera