Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 11 maj 2013

En solig lördag i maj...

Vilken dag!! ÄR det sommar nu, eller är det lur? I morse då Gubben stack på en cykeltur så var det 10 grader ute. Han tog extra mycket på sig. En timme senare for jag iväg på egna äventyr och då var det jättegött ute.
Jag har adopterat bort lite fler växter idag. Till min Gubbes exfru som är min vän, så det så! Jag for iväg vid lunchtid, tog med Vaskiböbb så han skulle få lite omväxling från sina "kärringkompisar" här hemma. Nu fick han träffa Sally, en annan kärring i och för sig, men en vovvetjej som han känt sen sin tidiga uppväxt.ja, herregud, så kul han tyckte det var!
Där var också min styvdotter Anna med sina två småkillar. Hon är en pärla med sina småkillar även om det säkert är hur jobbigt som helst just nu. Men den tiden är så kort, det måste man tänka på, för ett tu tre så har de växt upp och så är de vuxna!
Jag har haft det så härligt idag så det är inte klokt. Tänk så fort det svänger ändå! Igår var mitt huvud fullt av jobbekymmer men idag är de som bortblåsta. Bekymren får komma på måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar