Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 5 maj 2013

Fäääärdig!

Nu är det färdiggrävt för idag. Känner mig riktigt nöjd. Det var inte en dag förtidigt att gräva om den där rabatten. Rötter och ogräs tävlade om plats på bekostnad av de "riktiga" växterna. Sen fanns det ju vissa "riktiga" växter som helt plötsligt bytte sida och blev ogräs...Inget fel med dem men i vår lilla trädgård tar de snabbt över. Men i en större trädgård och kanske om man har en vildare del av tomten så gör de sig bra. Får se om de blir adopterade till ett bra hem. Men gud så det tar på krafterna att gräva! Nu känner jag mig helt mör i kroppen.
Har inte gymtränat ordentligt på hela veckan, förutom fredag då, popspinningen måste jag ju bara på! Men annars har jag tagit det lugnt denna veckan. Har haft ont i ena baklåret, det som jag sånär har dragit av en muskel i. Det spökar titt som tätt och nu på sistone har jag haft riktigt skitont! Och då bara av att promenera.
På jobbet har jag haft jättemycket att göra. Tråkigt värre är att min praktikant, som har varit hos mig sen i februari, slutade i fredags. Hur jag skall klara mig utan honom får bli en utmaning. Han har under sin tid hunnit lägga över alla böcker i mitt nya biblioteksprogram. Jag hade bara hunnit med en bråkdel av alla böcker då han började hos mig. I fredags lade han in de sista en halvtimme innan han skulle gå hem! Även om han inte varit hos oss så länge så gav jag honom en ganska dyr present. Beställde en packe böcker till honom som jag tror han gillade. Sen vet jag att han gillar kladdkaka så det passade jag på att ta med som fredagsfika. Jag tror att han kände sig uppskattad av alla faktiskt.
Igår tände Gubben och jag den sista brasan i kaminen för säsongen. Det var ju trots allt lite kyligt i går kväll och ett helt fång ved hade vi i korgen, så varför inte, tyckte vi. Nu lär det dröja till höstmörkret sänker sig....uhhh, så hemskt det där kändes då! Sommaren försvann, liksom...
Nä nu har Gubben och jag tänkt åka till Skoghall och käka på Pizza in. Vi bara orkar inte göra mat idag. Gubben har kört ett stenhårt cykelpass idag och jag har, som sagt, grävt.
Är sugen på en sallad faktiskt. Pizza är inte min grej, får ont i magen. Ett glas rött blir det nog till det. Sen blir det nog John Blund ganska så snart då vi kommer hem.



Här var jag rejält trött på att gräva. Kändes nästan
övermäktigt ett tag.

Men så blev det ju så bra då det var färdigt! Känner mig helnöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar