Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

tisdag 28 maj 2013

Grodinspiration....

Hmmm, snart drar jag upp den där gula....
Efter att ha fått ändrade planer idag så blev det en dag i trädgården istället för träning, som det var tänkt från början. Regnet hängde i luften en stund men sen har det varit helt underbart. Gräset var såklart jättelångt fast jag klippte i söndags. Bara att plocka fram gräsklipparen och köra över alltihop en gång till. Sen föll inspirationen över mig! På trappan har jag två ljuslyktor vinter som sommar. Under sommaren brukar ljusen i dem smälta ner om jag inte lyckats få tag på riktigt bra kvalitet. Det där vet man ju inte förrän det är för sent...tyckte dessutom att det såg lite tomt ut på trappan, jag brukar inte sätta så mycket i krukor eftersom jag har så mycket rabatter. Det blir liksom för mycket av det goda, kan jag tycka, men nu var det lite för tomt. Så kom jag på den ljusa idén att sätta blommor i ljuslyktorna! Det blev väl inte så dumt, va? 
Igår var jag en sväng till Lågprisladan i Skåre. Jag finner alltid nåt helt onödigt där, och så också igår! Fyra porslinsgrodor, minsann. Så nu kan jag ståta med ett alldeles eget Grodbord!
En Salvia och en Prärieklocka, och så katten
förstås!
Ibland sticker det upp en katt bland grodorna...











2 kommentarer: