Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 17 maj 2013

Viktiga beslut

För ett tag sen fick jag något att fundera på. En vän gjorde mig uppmärksam på nåt jag helt enkelt inte tänkt på! Sen dess har jag gått och grunnat...och grunnat. Och rannsakat mig själv ordentligt. Hur jag än gör så kommer jag att känna samvetskval, men då måste jag ju göra det som är rätt och inget annat. Det har jag gjort idag! Det var jobbigt, tårarna rann, men nu är det gjort! Jag skall inte säga att det är befriande, för det är det inte, men vadå, det hade jag inte räknat med heller. Ibland måste man bara följa sin övertygelse. Livet är inte alltid en räkmacka..har jag märkt. Men man måste lära sig att stå för konsekvenserna, tycker jag. Och det gäller både för mig själv och för andra såklart. Jag vet att jag gjort rätt men det kommer att kännas ändå, det vet jag. 
Nog om detta. Det är ju fredag! Grillen skall fram, maten ligger på marinering och vinet är uppkorkat, altanen ser attans inbjudande ut och nu kom Gubben hem! Vi skall ta ut lillTV-n på altanen så vi kan kolla om vi vill.
I morgon blir det grävkalas här igen. Återkommer om det i möra. Nu skall det grillas!
Tjolahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar