Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 22 maj 2013

Flyttbestyr

Nu närmar den sig, flytten. Det känns lite overkligt än så länge, men i möra drar vi igång packandet på riktigt! Då jäklar skall det packas...och eventuellt slängas lite till. Och åsikterna växlar om hur jobbigt/spännande/jävligt/krångligt/kul det kommer att bli. Vissa mår riktigt ordentligt dåligt och det är ledsamt, men förhoppningsvis så lossnar det för dem då vi börjar packa. Sen hoppas man ju att de närmaste kollegorna stöttar och uppmuntrar. Själv ser jag fram mot detta äventyr. Och tänk så nära jag får till jobbet! Mitt bibliotek skall ner i kartonger, faktaböcker magasineras, skönisen skall med till Tullholmen, mitt kontor är rensat på allt som inte behövs och resten skall jag ha med. Ljudböckerna har jag inte bestämt hur jag skall göra med, men det lutar åt att de får vänta på oss till 2014. Har tänkt att få tid till att lära mig hur man smartast laddar ner ljudböcker från nätet och sen eventuellt lägger över i mobilen. Jag har i alla fall fått tillstånd från Justitiedepartementet att ladda ner från det centrala biblioteket, underskrivet av justitieminister Beatrice Ask minsann! Med blått bläck, det ni!! Man kan undra om det är sånt en minister skall sitta och göra på dagarna? Skriva under tillstånd om att ladda ner ljudböcker...Det tog dessutom tre månader att få ansökan granskad och beviljad. Och just därför har jag totalt glömt hur jag skall göra då jag laddar ner boken...Det hade jag kläm på då jag skrev ansökan...
Mysmöblerna får också vänta på 2014. Endast skrivbord och stolar skall med. Sen kommer det till det värsta av allt. Personalrummet skall plockas ner, suck. Vi är några tappra som sitter på fikarasten och grunnar på vad som skall med. Jag säger; Släng allt! Då får vissa frossa, men vad tusan, varför ta med udda bestick och kantstött porslin? Nä, jag tycker att var och en kan ta med sin egen mugg till Tullis att ha under ett år, sen får vi se då vi kommer tillbaka. Enkelt skall det vara.
Sen har vi allt i cafeterian. Jag säger S L Ä N G!!! Jag kanske inte diskmaskinen, den är ju ny, eller frysen, den funkar bra, men allt annat är ju skamfilat av att ett stort antal elever under årens lopp på mer eller mindre bra sätt skött cafeterian.
Livet är spännande just nu och jag ser fram emot att få flytta och få mina saker på plats så jag kan avsluta allt för vårterminen men också att ha framförhållning inför hösten. Många tror att då eleverna och lärare går på sommarlov så stannar skolverksamheten. Dröm vidare...


2 kommentarer:

  1. Jag kommer alldeles bestämt dyka upp och våldgästa dig vid tillfälle i Tullholmsbiblioteket. Hade en del pyssel för mig där på Komvux och minns själva biblioteket som mysigt och.. varmt! :)

    På min arbetsplats är det också stora förändringar igång, vi är väääldigt många som byter arbetsplats men behåller samma uppgifter som tidigare. Själva sökningsprocessen till nya stället var lite uppochner och det har gjort att det bildats många olika små grupperingar med olika åsikter. Skitjobbigt! Somliga är sårade för att de inte dög ("jag kommer inte söka igen när de behöver folk, dög jag inte nu så duger jag inte sen"), somliga är sura för att yngre och nya i yrket prioriterades framför dem (surheten kan ju ha bidragit till resultatet) och vi är alla mer eller mindre spända, nervösa, peppade och nyfikna på nya stället med ny ledning, nya grejer och nytt allt annat.

    Förändringar kan vara läskiga men himla nyttiga! :)

    SvaraRadera
  2. Du är jättevälkommen att hälsa på i höst! Tror nog att du kommer få en chock...Efter ett antal skolors närvaro på Tullholmen så är inte bibblan nåt vidare fräsch längre. Och inte resten heller för den delen.
    Ja, då är du i ungefär samma situation som jag på jobbet. Man märker plötsligt helt andra sidor hos personer som man trodde man kände. Spooky! Tänk att förändring kan skapa så mycket känslor. Framförallt avundsjuka och missunnsamhet istället för att spotta i nävarna och ta nya tag!

    SvaraRadera