Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

onsdag 1 maj 2013

Dagens träningspass


Att det kan ta sån tid och vara så jobbigt att städa tomten. Har varit ute i tre timmar och rensat och räfsat. Är inte färdig på långa vägar, men en bit på väg i alla fall. Orkade inte allt, måste vila mina händer. Skall bara göra en insats för Gubben. Han har cyklat omkull i skogen med MTB:n och tagit emot sig med axeln, så jag får försöka lyfta fram sommardäcken som han måste sätta på 9:5-an idag. han har fått en rejäl kyss på baksidan axeln, verkar det som. Sen har vi tänkt en tur ill Sörmon med några vovvar. Klinga höglöper så hon får nog stanna hemma idag. Hon verkar hängig och behöver vara ifred från framförallt Vaski, den kanaljen. Kastrerad som han är så kan han ju inte bli pappa men däremot kan han fortfarande ge sig till att försöka....Dessutom kan han GNÄLLA!!
Fullt med knopp i rosenmandeln till höger på bilden...
Min glädje var också stor då jag fann och dödade
 massor med liljebaggar!! De syns ju jättebra nu då det inte har börjat
grönska än. Undrar varför de är så lackröda egentligen? Inte helt lätt för dem
att gömma sig annars heller...till min lycka i och för sig.

I väntan på transport till återvinningscentralen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar