Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

lördag 4 maj 2013

Några av mina favoriter

Ed Murray, så snygg att man vill äta upp den...nästan
Behöver delas snart

Helgen kommer att gå i grävandets tecken.
Skall försöka slänga lite på återvinningscentralen också. Skräp finns det i överflöd hur mycket jag än slänger! Sen har jag förstås en massa trädgårdsavfall som jag inte vill ha i komposten.
Sen skall jag sätta mig och bara glo på trädgården. Det kallas att planera. Höststormen i fjol tog ju en av våra portaler. Där ser det ju attans tomt ut just nu. Dessutom får ju humlen svårt att komma till sin rätt om den inte får nåt klätterstöd. Hm....Sen skall jag kolla vad som dött i vinter. Den var ju trots allt inte så sträng som 2010 då många av mina rosor strök med.
Åhh, så jag saknar dom! Den fina klätterrosen New Dawn som just hade tagit sig och klättrat en bit upp på portalen, den ljusgula vackra Feuerverk
och så halva(!) Karen Blixen. Har sen dess vårdat
den som ett litet barn!



Frans Hals och floxkompisarna

Kommer inte ihåg namnet på den här skönheten, tyvärr.
Den behöver delas snart


Black Prince, Gubbens alldeles egna lilja.
Blommar lite senare på sommaren.
Behöver delas snart

Kommer inte ihåg namnet på denna sockertopp heller.
Köpte så många liljor på samma gång att jag blandade
ihop namnen och sen försvann de helt ur huvudet. Men snygga är de!
Den här behöver delas snart.

Dags för delning!

Eddan i nytt sällskap!

Bolltistel och krolllijor. Helt fantastiska
ihop! Tisteln ser självlysande ut i solsken!
Här behövs det en rejäl delning och
omgrävning i år!
En Namnlös och flox. Eddans ättling
tittar fram!

Röd alunrot och Namnlös. Alunroten är sååå snygg! Lyser också
i solsken.



Löjtisen! Förr tyckte jag att Löjtnantshjärta var en tantblomma
hm....Nu tycker jag den är fantastiskt vacker...

2 kommentarer:

  1. hej å hå vad du sliter ...jag har inte ens kommit i gång jag . Bara brutit bort lite torkade kvistar m.m. Men jag kommer i gen...och du ...om du vill dela med dig av liljor eller annat så tar jag tacksamt emot... Sedan får vi se om det kommer någon vallmo...men jag tänkte så här ...nu när vi ser att de börjar komma upp kanske vi kan byta i gen ...det är ju lättare att få en liten planta att gå ...eller vad tror du....

    SvaraRadera
  2. Såklart du skall få liljor. Jag har ju hur många som helst, både dagliljor, asiatiska och vanliga liljor. Kom och hälsa på BÅDE mig och kissar och vovvar!

    SvaraRadera