Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

söndag 19 maj 2013

Kämpaseger!!

Jag klarade att se HELA mellon utan att somna!!! Jag kan erkänna att det var nära flera gånger men jag höll ut. Det var en sån fantastisk föreställning så därför gick det bättre än vanligt att hålla ögonen öppna. Röstningen var ju ett maraton, men även där höll jag ut till slutet. Måste säga att detta var den bästa mellon jag sett.. eftersom jag aldrig sett en hel, så är det väl ett gott betyg att jag höll mig vaken under denna. Och att Petra Mede kunde sjunga och uppträda så proffsigt hade jag ALDRIG trott om jag inte sett det med egna ögon. Att alla artisterna fick paradera på bron kändes ju helt rätt! Som på OS, liksom. Tja, sen är ju inte musiken så attans viktig för mig egentligen, eller tävlingsmomentet heller för den delen. Jag hetsar inte upp mig över om rätt låt vann utan vill bara ha lite show.
Idag blir ännu en dag i grävandets tecken. Snart är jag dock färdig med alla rabatter. Det stora projektet med att gräva upp buskarna på framsidan får nog vänta eftersom min grävhjälp gått och brakat ryggen. Vilket par vi är! Vi tävlar om att halta värst. Just nu leder Gubben genom att halta på BÅDA benen eftersom han tryckt ihop några ländkotor. Själv har jag min gamla krigskada från Koreakriget....Nä, jag skojade, men mitt vänsterben är ju kaputt, eller snarare bakre lårmuskeln som har läkt ihop som en stor klump och gör att jag ibland får dretont ända från skinkan till knävecket. Sen har ju Gubben fortfarande ont i sin axel som han landade på då han cyklade i skogen och jag ont i händerna av allt grävande...
Visst kompletterar vi varann som en provkarta över olika skador och defekter.
Skall så mina fröer också. Har krassefrön som skall, då de grott, få klättra på spinnrocken på altanen. Sen är det salladsfrön som skall få växa till sig i en blomlåda. Skulle vilja ha en pallkrage att så i, men har inget ställe att ha den på. Synd. En vovveprommis får det väl bli idag, istället för spinning och pilates som jag bokade igår. Har för ont bak i låret så jag avbokade i morse. Skit också, men inget att göra åt. Sen skall jag lämna av lite blomster hos en av mina eminenta träningsinstruktörer. Jag vet hur svårt det är att anlägga en trädgård och fylla ut den utan att ruinera sig. Man vill ju ha färdigt så man kan sitta där och bara njuta....Pyttsan! Har man väl fått i ordning så kommer man på att man vill flytta på nåt, att färgerna inte riktigt stämmer, att vissa växter sprider sig alldeles för mycket så man får rensa och rensa och rensa...Ja, så är det att ha trädgård, och det är väl halva nöjet att aldrig vara nöjd...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar