Om mig

Mitt foto
Hammarö, Värmland, Sweden
Här delar jag med mig av glatt och sorgset, ilsket och stôlligt. I sammanhanget deltar ofta min Gubbe. Våra liv kretsar kring våra högt älskade husdjur, trädgården och vår gård med allt vad det innebär av arbete. Sen får ni gissa vilken årstid det är jag hatar mest...

fredag 15 februari 2013

Ändrad inställning!

Nu har jag ändrat mina inställningar till min blogg. Trodde ju inte att lilla jag var så intressant att nazianhängare och Teliaspioner kände sig manade att förklara sina åsikter för mig. Min blogg är ju bara ett lite tidsfördriv för mig, där mina vänner kan kolla vad jag har för mig och vad jag har för tankar om ditt och datt. Har aldrig själv kommit på tanken att kolla en massa okända människors bloggar, vet faktiskt inte ens hur man gör, i alla fall inte på blogspot. Det finns ju ingen blogglista över alla bloggar. Inte som jag vet i alla fall. Det fanns det ju faktiskt på min förra blogdog.se. Säg nu inte att jag får en massa kommentarer om DET också...

Nu sitter en vit hund och gnäller för att matte har glömt bort att klappa henne, två katter rusar omkring på övervåningen och låter som en flodhästhjord, en annan hund har nyss lurat ut mig med "bajsnödigblick" vilket var lur, för han ville bara ha matte för sig själv för en stund, den tredje hunden ligger och vilar i sin bä...jag menar TV-soffan, och matte har landat vid datorn, druckit en god ale, väntar på Gubben för att snart skapa nåt ätbart. Det blir spännande, jag har kyckling, paprika, färska champinjoner, grädde, sojafileér, lök, vitlök, chili och smarriga kryddor att jobba med. Och pasta till....Ja, ni vet det där med recept är ju dödfött för frua på Abbörrvägen. Det blir vad det blir. Och Gubben säger alltid att det blir gott. Han törs väl inget annat...För om inte, så får han skapa mat åt mig. Det har i och för sig hänt och då har det blivit riktigt gott. Men han är, precis som mig, inte heller nån köksguru. Min Gubbe kommer därför aldrig att behöva vara rädd att få ett förkläde i present. Och jag är ganska säker på att han aldrig kommer köpa nåt till mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar